onsdag 12 januari 2011

Snö






Kommer ner lite snö nu, när är det nog? Filippa & jag tar bilen till Skutskär idag för att hänga med Wille & Therese. Mys! Ikväll börjar sveriges mästerkock, det ser vi fram mot båda jag och Robin. Robin är namligen ett fan av Per Morberg.

Middagen igår blev kanon och detta blir det ikväll:
Ugnspotatis med kassler
9 points
1 portion

2 potatisar
0,5 rödlök
0,5 äpple
1 nektarin
1 tsk olja
2 tsk flytande honung
1 tsk riven ingefära
120 g kassler
3 msk fraiche max 3 %
0,5 lime saft & skal

Klyfta potatis,lök,äpple & nektarin (vi tar även morötter som är 0 points)
lägg i ugnsform. Rör ihop olja,honung & ingefära & ringla över.
Tillaga i ugn 225 grader ca: 25 min
Blanda fraiche och saften & limeskal,salt & peppar. Stek kasslern & servera.

Låter smarrigt det där. På söndag är det vägning och då är det upp till bevis då ska ni få veta om första veckan gett resultat. Hoppas!

På fredag kommer Filippas moster Helén och gör oss sällskap till söndag. Kul! Perfekt när Robin ska bort på bröllop så slipper vi vara ensamma. Nej nu ska jag klä på mig och väcka lillan så hon kommer i lite kläder innan vi far mot Skutskär.

Ps. Elin, hur har det gått för dig med bebis? d.s

2 kommentarer:

  1. Håller med...NOG MED SNÖ
    Fina bilder på lilla Filippa ....)

    Mamma/mormor

    SvaraRadera
  2. men så söt hon är er lilla tjej!
    nu har vår lilla Elis kommit till oss. men han hade en tuff start i livet. åkte upp för igångsättning den 15:e december. efter 22 timmars värkarbete kom han ut med ett akutsnitt och var livlös i 10 min. men efter de 10 min repade han sig snabbt men fick bo på barnkliniken i 4 dagar. så det var en tuff början för oss alla och inte alls som vi hade tänkt oss och önskat. men nu mår Elis jätte bra och är en super härlig kille som vi njuter av varje sekund!
    kram Elin

    SvaraRadera