torsdag 17 juni 2010

December bebis?

Igår kväll när jag skulle gå & sova började jag blöda en hel del. Robin undrade om jag skämtade men icke. Tredje gången detta händer den senaste månanden men jag blir lika rädd varje gång även om jag inte får panik & åker till sjukhuset genast. Kände mig ganska lugn i allafall då det slutade av sig självt och eftersom vi skulle på ultraljud idag.


Vi kom dit imorse och möttes av en super gullig barnmorska. Allt såg så bra ut. Hjärtat tickar på, och hon kollade att hjärnan finns & ser ut som den ska. Vi såg även magsäcken & urinblåsan som va vätskefyllda vilket betyder att vår lilla bebis kan äta & kissa. Det roligaste var när munnen började röra sig för fullt när den drack fostervatten. Jag skrattade så tårarna rann. Det kändes väldigt skönt att se att allt är normalt 2 armar, 2 ben osv. dock trodde hon att vi var 1 vecka mindre gången än vi trott vilket skulle betyda en tidig December bebis. Vi fick en ny tid den 8 Juli. De vill göra ett ultraljud i vecka 18 & då ska vi få ett exakt datum. VI fixck med oss en bild idag men på den ser man inte mkt så hon lovade oss bättre nästa gång. Va en miss av mig då jag va så sjukt nervös vilket gjorde att jag kissade 5 ggr på morgonen och man ska helst vara kissnödig när man kommer dit annars gömmer sig barnet lite bakom urinblåsan. Tur att vi ska dit igen! Nu är det beordrat vila för min del. Tur att jag har en lång ledig helg nu. Hade ett helt program för morgondagen men får nog skära ner på det.


Min gulliga sambo befinner sig i Sthlm för att fira en vän som fyller. Han är åte rpå plats hemma imorgon vilket känns tryggt. Även om han inte kan göra så mkt så känne rjag mig lugnare.


Bjuder på en bild från i Tisdags på mega magen.

5 kommentarer:

  1. Vad fin du är hjärtat!
    Läskigt med blödning dock. Vad tror dom att de beror på?
    Då blir de spännade att se när bebis kommer:)
    pussar/Jenny

    SvaraRadera
  2. Men usch vad läskigt med dessa blödningar.. :/ Vilken tur att bebisen mår bra!

    Hehe, gjorde samma misstag första gången vi gjorde ultraljud.. Att kissa alltså.. ;)
    Men inte lätt att veta innan..

    Fin mage du har fått! Och stor! :)

    Skulle vi ses ngt nästa söndag? Vi pratade ju lite löst om det?

    Kram kram, hälsa!

    SvaraRadera
  3. Babe. vilken underbar mage du fått, längtar så tills nästa helg då jag får pussa på den och dig.

    Blir orolig med socker när du berättar om blödandet, ta det lugn älskling, tänker på dig och är så stolt. <3
    Älskar dig.

    SvaraRadera
  4. vilken söt liten mage du fått! den växer fort =)

    SvaraRadera
  5. Brun fiiiiin bebismage!!

    Kramar!

    SvaraRadera