onsdag 14 juli 2010

inköp



Idag kunde jag inte hålla mig längre utan inhandlade några små plagg. Storlek 50 :)




Nu vet jag att dessa kläder kommer den lilla växa ur rätt fort så blir nog att man köper mer i strl 56. Kul att börja handla lite smått iaf.


Idag går vi in i vecka 21. 19 augusti är det dags att gå till barnmorskan igen. Hade fått ett brev idag där de rekommenderar att man äter järntabletter från vecka 20. Känns konstigt borde de inte kolla om jag har jänbrist först eller?

Vecka 21Kroppen: Vissa kvinnor får vattenansamlingar under den senare delen av trimestern. Det kan man avhjälpa genom att dricka mycket, på så sätt rensas kroppen från slaggprodukter. Halsbränna och sura uppstötningar är också ganska vanligt, undvik fet eller starkt kryddad mat. Mindre mål och mineralvatten kan lindra. På apoteket finns det tabletter och flytande medicin som neutraliserar magsyran.Fostret: Nu överförs antikroppar från mammans blod till fostrets för att skydda det vid födseln. Fostret har nu alla sina kroppsdelar på plats och ligger och samlar på sig mer fett som näringsreserv. Hjärnan har i stort sett fått alla sina nervceller. Nervcellerna utvecklas framför allt under veckorna 10–20. Detta är en extra känslig tid, men efter det är risken för hjärnskada mycket liten. Barnet är fortfarande väldigt outvecklat och skulle inte kunna överleva utanför din mage.

Bjuder på en tjockisbild.
Robin jobbar kväll idag vilket betyder att jag står för maten. Kokt potatis,kassler med spenat blir det. Mumms. Inte riktigt robins favorit. Skulle precis kolla om potatisen snart va klar men naturligtvis har jag stängt av alla plattorna..suck. Ikväll började något nutt program från engalnd som handlar om BB känns perfekt.

4 kommentarer:

  1. Vilka söta bebiskläder! *Smälter* :) Jag köpte några bebiskläder idag i Kholm.. Var bara tvungen! ;)
    Det kändes som att köpa dockkläder; Moa drar ju betydligt större storlek än stl 50..*ler*

    Angående järntabletterna.. Jag åt dem när jag väntade Moa.
    Denna gång behövde jag inte göra det. Andra regler nu, beror på vad man har för värden? Prata med din barnmorska nästa gång om hon inte säger ngt?

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Hej! Svarade i min egen blogg, kanske inte så smart :) Kul att vi har samma bf! Har ni kollat vad det blir eller ska det bli en överraskning? Fin mage du har! Min syns inte ens :( Kram!

    SvaraRadera
  3. Hejsan såg att du också har BF den 30 November.
    Vi väntar våran första bebis på samma dag som ni =)
    *mys*

    SvaraRadera
  4. Såå söta kläder, och vilken fin bebismage du har! :D

    SvaraRadera