lördag 10 juli 2010

Solo en lördag

Yes ikväll är jag ensam. Robin & Danne har nu dragit sig iväg till festivalen och jag misstänker att det blir ganska sent. När jag kom hem från jobbet strax efter två va det öl & whiskey intag för herrarna på balkongen. Robin hade bestämt sig för att han skulle ta med nya systemkameran..inte så genomtämnkt enligt mig men han har koll säger han. Nu är det upp till bevis hur ansvarsfull han är :)

Igår va det grillning hos Sven & Sonja vilket va super mysigt. Vi satt ute hela kvällen & babblade ( mkt bebis prat). Jag sitter som bäst och funderar på vad jag ska äta. Endast frukost intaget idag. Mjölk och jordgubba rär lockande men måste nog ha något me rmatigt om mini ska må bra.
Jag har beställt ett bolasmycke/änglaklocka. Det är ett halsband med en liten kula på och inuti finns det en xylofon som ger ifrån sig små pnglande ljud när man rör sig. Detta känner bebis igen och gör den lugn. När bebisen sedan är född kan man hänga det i vagnen så kommer den känna igen sig och va trygg. Hittade ett super fint för 399:- som hittat.

Läste en artikel på nätet från vi föräldrar om vad d eanser man bör köpa innan bebis ankomst.
4 stycken bomulls body. 4 stycken? det låter sjukt lite. Tänk om man har ett barn som kräks/dregglar mkt då lär man ju ha 4 om dagen? Inte vill man behöva tvätta varje dag man vill väl ha tid med annat?Hellre för mkt saker än för lite säger jag, är ju roligt att handla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar