tisdag 30 juli 2013

Höst

Ja ännu är det högsommar men sakta kommer hösten smyga sig på. Sommaren har vart fantastiskt så det gör inget att vi går mot mörkare tider. 

Robin började jobba igår igen efter semestern. Hade gärna haft han hemma men samtidigt skönt med vardag och rutiner. Om 3 veckor har jag upprop för min ekonomutbildning...och om 3,5 vecka drar det igång med föreläsningar osv. Så spännande men det betyder också att jag bara har 3,5 vecka som föräldraledig kvar. Känns väldig bra ändå då Robin är hemma hela hösten och jag kommer kunna styra mina tider själv. 

Har suttit och kikat i höstkatalogerna för kläder. Det är mkt man skulle vilka klicka hem men barnen i första hand. I höst lever vi dessutom med en föräldrapenning och en studerande vilket betyder att vi kommer gå back varje månad och få tömma sparandet. Men det har vi medvetet valt då jag vill plugga och vi vill att Robin ska få vara hemma med barnen med. 
Fick av våra föräldrar frågan i helgen vad barnen kommer behöva och då kom jag inte på något alls men nu är det en hel del till hösten:
Felix: bilstol, överdragsbyxor, Fleecejacka, strumpor, mössa, vantar, alla kläder i strl 80 byxor, tröjor, bodys, pyjamasar då vi har 2 plagg i den storleken.
 Filippa: överdragsbyxor (svarta), mössa, fingeravantar, tights, långärmade baströjor, koftor, vita strumpbyxor, trosor, strumpor strl 24-25, nattlinnen/pyjamasar.

Såg att H&M hade riktigt mkt fint så ska ta och kika och kanske gör en liten beställning så man inte tar allt samtidigt :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar