måndag 12 juli 2010

Fullt ös

Idag har det vart fullt fart på jobbet, det känns i ryggen nu. Sitter och smaskar i mig jordgubbar och ska snart duscha innan det blir vila i sängen. Värmen är het i Gävle idag det är helt otroligt och min gravida kropp tycker inte alls om värmen. Svullen och dan.

Börjar nu känna mig väldigt tjock & pluffsig känns som jag lägger ut lite på alla möjliga håll. Värre lär det bli. 141 dagar till beräknad förlossning. Sven & Sonja som vi grillade med i fredags va beräknade till 24 Juli tror jag men deras lilla knodd tittade ut tidigt i söndags morse. Så nu blir man lite avvis på dem som får umgås och lära känna sin lilla. Igår fick Robin känna lite sparkar och då pratade vi om att det är så konstigt att mini är så nära men ändå så långt borta.
Är anmäld till gravidyoga som börjar den 26 Aug. där ska man lära sig andas rätt och kontrollera kroppen vilket jag tror kan hjälpa super mycket. Ska kolla med min boss på Måndag att det är ok för det kommer nämligen inkräkta på abetstid ett par ggr. För mig känns andningen superviktig då jag är extremt nålrädd och vill undvika all smärtlindring så gott detgår. Lustgas & andning vore det optimala men jag vet jag kanske bara ligger där och skiker att de ska ge mig EDA vilket är det absolut värsta jag skulle kunna tänka mig just nu. De sätter lixom en nål med en slang i ryggen som sen sitter kvar där?! Usch jag får rysningar. Efter ryggmärgsprovet jag gjorde känns det som otänbart. Bara att få dropp som de sätter i handen känns otänkbart.

När ska man börja bestämma namn för mina på allvar?Tycker det känns sjukt svårt..man kanske inte kan bestämma innan utan får ta det som känns bra sen?

Nej dusch nu sen CSI

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar