onsdag 13 oktober 2010

Ulf med ett maffigt stånd

Man kan väl inte annat än älska Ica reklaman? Nu har ulf fått upp ett maffigt stånd i charken!

Så här ser listan ut :) Fler borde lägga in sin gissning & det är okej att ta samma datum som någon annan.

Mini´s ankomst
19 November- Bettina, Mattias
23 November- Hanna Eriksson
27 November- Robin
28 November- Helen
1 December- Malin
2 December- Jenna
5 December- Therese
6 December- Mamma
8 December- Hanna Runesdotter
11 December- Mary

Så himmla pinsamt jag har glömt betala en räkning! Jag betalar alla räkningar samtidigt oftast dagen innan lön så allt dras direkt. Jag hade beställt parym på nätet och fick den någon dag efter jag hade betalt räkningarna och la bara undan fakturan tills nästa omgång. Idag fick jag påminnelse sms om att fakturan skulle vart betald 8 Oktober. Skämmit men nu är den betald iaf.

Imorgon ska jag hämta ut lite hockeybiljetter till helgen. Robin har beställt & jag får betala haha nää ska bara hämta ut dem åt grabbarna sen får de allt casha upp. I helgen blir det återigen finbesök. Robins 3 kusiner från flen med sambos & barn. Fullt hus & det ska bli roligt. Grabbarna ska dra på hockey på kvällen vi tjejor (& lilla max) klarar oss nog bra själva. Frågan är vad vi ska styra för mat men tacos är lockande men kanske något uttjatat. ska jobba en sväng på lördag med men det är okej går så snabbt.


En tjockis kollar på tv


Idag kliver vi med stormsteg in i vecka 34. 48 dagar kvar till BF. Otroligt vad tiden springer iväg.
Kroppen: Under slutet av graviditeten är det vanligt att värkarna ändrar sig en aning, ibland kan det kännas som om lungorna trycks uppåt och man får svårt att andas för en stund. Det kan vara svårt att skilja förvärkarna från riktiga värkar. De kan komma tätt och upplevas som intensiva, ett sätt att särskilja dem är att ta ett varmt bad, det får förvärkar att avta medan riktiga värkar fortsätter.
Många börjar fundera allt mer på förlossningen. Det är vanligt att man är orolig för att något ska hända. Du kan vara orolig för att du har mått ”för bra” och tänka att ”det får inte vara så här lätt”. Eller så tänker du motsatsen, ”allt har varit så jobbigt, det kanske inte är meningen att jag ska få vara glad”. Det är vanligt och helt normalt. Även som partner kan man ha många funderingar. Det är svårt att förbereda sig på att vara ett bra stöd när man inte vet vad som väntar. En del blivande pappor eller partners kan uppleva tanken på förlossningen som skrämmande.

Barnet: Barnet är väl medveten om förvärkarna, men det tycks inte vara obehagligt på något sätt. Huden har antagit en mer rosa ton genom inlagring av underhudsfett, vid denna tidpunkt kan barnet utan vidare överleva utanför livmodern. Nu reagerar barnet olika på mammas, pappas/partners samt främmande personers röster.

Jag är fortfarande inte nervös alls men jag tror Robin börjar bli lite grann. Barnet ska ju ut och jag litar på att det händer på ett eller annat vis det är lixom inte så mkt att fundera på det finns ju knappast något mer naturligt. 3 veckor kvar att jobba det känns däremot konstigt hur ska jag klara av att vara borta från mitt jobb & mina arbetskamrater? jag kommer säkert hänge i fikarummet mest hela tiden. Tycker för mkt om mitt jobb men när man har sin lilla bebis finns det något som lockar en att stanna hemma & mysa. Min stora guldklimp Robin befinner sig fortfarande i sthlm på kurs men imorgon när jag kommer hem från jobbet är han hemma..som jag längtar. Det blir så tomt här hemma & allt blir så trist. Dessutom börjar jag sunka ner hemmet finns lixom ingen anledning att hålla snyggt när det bara är jag här. Men nu är det undanplockat så jag inte behöver ha dåligt samvete :D

Finast Therese med lilla Wilson

Nu är det bonde som gäller & imorrn jobb+nagelfix. Vardagslyx!

5 kommentarer:

  1. Tack för den bilden sötaste :)

    Får jag lägga till att jag tror det blir en pojke och att han väger 4100 gram och är 51 cm lång :)

    <3

    SvaraRadera
  2. Jag slänger också in ett datum, jag samsas med Therese på den 5 december :)

    SvaraRadera
  3. Andreas tror den 3/12, och att det blir en liten töspå 3800 gram och 50cm.
    Wilson hoppas så klart på en liten flicka ;)
    <3

    SvaraRadera
  4. Jag tror att den stora dagen blir 20 november.
    /Agneta

    SvaraRadera