tisdag 19 oktober 2010

Regn & rusk

Grått & regn det är vad denna dag bestått av. Ganska mysigt enligt min menin då kan man vara inne med massa tändaljus & behöver inte ha dåligt samvete. I helgen däremotvar det kanon väder. Robin kusiner Macke,Mattias & Viktor kom på besök med respektive & de minsta barnen. Jag jobbade till 14:00 i lördags och mötte sen upp gänget på stan. Hemma blev det full fart med att göra efterrätt med aftereight som va nära att misslyckas då mintplattorna & choklad stog på smältning förlänge & blev en klump..trodde inte man kunde smälta choklad för länge men tydligen. Tur att ICA är så nära :) Jenna & jag fixade i köket med middagen, Hanna & Sofia matade & underhöll barnen & killarna kollade på fotboll och drack öl. Jag skjutsade iväg de på hocket Brynäs-Linköping så då kunde vi slappa lite här hemma dricka vin (alkoholfritt för Hanna som ammar & mig) äta ost & kex. När jag hämtat killarna igen blev det en omgång När & Fjärran, killarna mot tjejerna och det va en hård kamp. Hur slutade det då? Jo det blev oavgjort...vilken besvikelse..men det blir rematch innan jul. Lägger in lite bilder.


Lilla Max somnade gott på hylla 1 & 2 :)








Imorgon ska jag till barnmorskan & får sällskap av Robin. Nu är det dags att kolla om bebis har lagt sig med huvudet ner det hoppas vi på. Efter jobbet ska vi även på besök på BB få en rundvandring samt att de pratar en del om amning så det ska bli roligt. Nästa helg 30 Oktober ska vi hämta ut vagnen :) Ska bli roligt som jag har längtat. Jag jobbar den helgen men sen är inget planerat så då ska vi göra klart allt frö mini för de två helgerna efter är det besök som kommer samt att Robin ska bort. Har av min kära far fått den fina babysittern från Baby Björn.


Lilla Max har sovit i en korg som gänget hade med sig hit i helgen. I denna fina korg med himmel har även Robin, Robins pappa & robina farfar sovit. Det är en släkttradition och Robins gammelfarfar tillverkade den jag tror han va korgmakare. Man har lött in alla namn & datum på de som har sovit i den & den första va alltså 1931. Klädseln är ny men annars är den samma.

2 kommentarer:

  1. Tack för helgen! Vi hade supertrevligt. Det blir absolut en spelomgång när ni kommer till jul. Vi tjejer måste ju vinna....

    SvaraRadera
  2. Tack för en toppenhelg! Skoj att se hur ni bor! :)
    Rematch ser jag fram emot!!! Då SKA vi vinna, eller hur girls!

    Bettina.. 30:e OKTOBER ska ni väl hämta vagnen? ;)

    SvaraRadera