onsdag 20 oktober 2010

Svininfluensan

Idag har vi vart hos barnmorskan. Allt såg fin fint ut. Hon gjorde ett ultraljud för att se hur mini ligger & det är huvudet ner precis som det ska nu :) Jag kände det på mig då jag i två veckors tid har känt något som liknar en rumpa på samma ställe i magen och det visade sig vara rätt. så det är bra Robin va lite orolig att den inte skulle lägga sig till rätta & undrar hur jag kan vara så lugn hela tiden. Han fick även lyssna på hjärtljudet med en trätratt. Mys! Jag är så kluven på om jag ska vaccinera mig eller inte. Gjorde det inte förra året & hade inte gjort det nu om jag inte var gravid. Nu tillhör jag riskgruppen & de rekommenderar vaccinering. Men känns som jag är ju snart inte gravid längre & vet man verkligen om alla biverkningar osv? Man vet inte heller hur länge skyddet sitter i..jag är kluven. Men jag läste precis en artikel att man som gravid inte löper större risk att smittas utan att OM man smittas kan symptomen bli värre & är det tidigt i graviditeten kan det vara en fara för barnet men är man längre gången är det ingen fara. Men vem vet egentligen? huh...

Ikväll skulle vi på rundvandring på BB.. Tokstressade ut från jobbet & lämnade allt kvar till Lena och vi skyndade dit för att mötas av beskedet att det va inställt. TypiskT! de hade pratat in på min eurovoice men det had ejag naturligtvis inte hört..så nu får vi boka in en ny tid.

Idag har Robin hämtat hem våra svindyra tapeter..699:- rullen...helt sjukt & det kunde man ha gissat att vi som med allt annat ska fastna för det dyraste. Tittade ut massa tapeter och fastnade för denna och så frågade vi om priset & jag höll på att svimma..men men nu är den köpt hoppas verkligen det blir fint.

Så i helgen ska det tapetseras, byggas skötbord mm. Jag känner att jag skulle vilja städa av ordentligt med..speciellt i köket tvätta ur alla skåp, göra ren diskmaskin osv. så det blir skinande rent men vi får se när det finns ork.

Saker som måste inhandlas till mini är: lakan för spjälsäng samt korgen & vagnen. Ytterligare bäddset spjälsäng samt till vagnen dit vi inte har något. Täcke+kudde för vagnén. Blöjor, febertermometer något gosedjur till mini.

Nej nu är jag så trött så jag vet inte vart jag ska ta vägen. R¤obin tränar så jag tar magen & går och lägger mig. Godnatt!

2 kommentarer:

  1. Jag kommer inte att ta sprutan. Vet att jag läste förra året om folk som tagit den och barnen dött i magen. Så nej hua det vågar jag verkligen inte ta...

    Man får vara extra noga med hygienen och använda mycket handsprit.

    SvaraRadera
  2. Visste inte att dom fortf snackade om svininfluensan.. Jag Fick min son i December förra året när snacket var som värst. Jag tog det inte för det var så nytt..
    Nu har det dessutom kommit fram att många barn (dock äldre) som lider av sömnstörningar osv.

    Nej, jag tog det inte som gravid och skulle inte göra det nu heller.

    SvaraRadera