söndag 31 oktober 2010

Inköp



Mini´s ankomst
19 November- Bettina, Mattias
20 November- Agneta (farmor)
23 November- Hanna Eriksson
24 November- Eva (Robins farmor)
25 November- Anna Frisell
27 November- Robin
28 November- Helen
1 December- Malin
2 December- Jenna
3 December- Andreas (tjej, 3800g 51 cm)
4 December- Jenny Rundström, Maddiz
5 December- Therese(pojke, 4100 g 51cm), Linda
6 December- Mamma (mormor)
8 December- Hanna Runesdotter
11 December- Mary

Jag sov till 12 idag, tack & lov att man skulle ställa tillbaka klockan så då va hon bara 11 vilket kändes mycket bättre. Va dessutom uppe ganska sent igår, kvart över elva fick jag för mig att ta ett bad. Någon grej jag har fått för mig nu är att jag vill duscha/bada hela tiden & gärna använda 10 ggr så mkt duschcrem osv. för att jag måste känna mig ordentligt ren. Huvudet tycker att jag kan göra massa saker & hålla igång precis som vanligt men kroppen börjar säga ifrån. Igår jobbade jag innan vi for iväg till Barnens hus & blomsterlandet. När vi kom hem började jag tvätta bebiskläde rgreja med vagn osv. & efter det fick jag ligga på sängen 45 minuter kunde knappt röra mig. Robin gör allt han kan & enligt honom får jag i princip inte ens röra mig haha han är så söt 6 överbeskyddande, undra hur han blir mot lilla mini då?

På barnens hus hämtade vi igår den efterlängtade vagnen som beställdes i Maj & nu funnits i Gävle ca 1 månad nerpackad i en kartong. Babyskyddet fick vi nu med och det blev även 2 bodys, en snuttefilt (kan man ha för många?)mm. Babysittern som vi fått av pappa blev hämtad med och står här hemma så fint nu. Vi har inte en jätte stor hall men gud så bra det känns att vagnen står där och tar plats. Naturligtvis hade vi kunnat vänta med att hämta allt detta då det kan dröja innan mini kommer men ni som känner mig vet nog att jag är en planerare & jag tror inte min kropp & hjärna kan slappna av och vila,förberedea sig inför förlossningen förrns jag känner att allt är klart & redo lixom. 4 dagars jobb kvar sen ska jag vara hemma ett bra tag. Konstigt. Samma sak här huvudet säger att jag skulle kunna jobba 2-3 veckor till men kroppen säger ifrån. Så dessa dagar blir det att avslita & lämna över allt till kollegorna. Det sägs ju att man ska sluta på topp & Oktober månad blev ett personligt sälrekord för mig så det känns jäkligt kul.

Nu tvättar jag lite bebiskläder, ska nog ta en vilopaus. Robin är iväg på fotboll & jobbar lite. Har ett 1500-bitars pussel att ta tag i med som vi köpte igår. Vi har blivit riktiga pussel-nördar. Bra tidsfördriv när jag ska va hemma + att jag har senast csi NYC-boxen som bara väntar på att bli öppnad.

3 kommentarer:

  1. Den är jättefin, Betty! Du ska vara mer än nöjd över inköpet :)

    SvaraRadera
  2. Så kul att följa dig..:) Å du grattis till bra försäljning!! Du är bäst! Kram Carro L

    SvaraRadera
  3. Det är en super bra vagn! Jag är jätte nöjd med min! Så smidig!

    SvaraRadera