måndag 5 juli 2010

Värmebölja

Det har vart en super varm helg men det har kännts helt okej. I lördags åkte vi ut till Rullsand en mysig strand & camping. Där hängde vi hela dagen med matsäck och böcker. Söndagen spenderades på lite utflykt bla. Ikea,mediamarkt samt en tur ut på bönan där vi åt glass. Helt enkelt en lugn och mysig helg. Jag är tacksam för att jag inte är höggravid i denna värme.

Igår kväll kunde Robin kämma en liten spark från mini för tredje gången. Så roligt när han med kan få känna det jag känner hela tiden. På torsdag 14:00 är det dags för ultraljudet igen och jag längtar verkligen efter det. Ska prata med min barnmorska i veckan med så att jag får ett moderskapsintyg som ska in till försäkringskassan samt om när det är dags med föräldragrupp.
Föräldrapenning är en hel vetskap och krångligt så in i norden. I september ska vi på informationsträff ang föräldrapenningen så förhoppningsvis blir vi lite klokare då.

Nu börjar jag bli riktigt sugen på att inhandla små söta bebiskläder osv. men det får nog vänta lite till. Ska till Ullared 21 Aug & förhoppningsvis kan vi handla en del där. Känns onödigt att handal här hemma innan då vi inte vet exakt vad som finns där.

1 kommentar:

  1. Vad kul att åka till Ullared! Vi åkte dit när jag väntade Moa. Blev en hel del kläder + tillbehör..*Ler**

    SvaraRadera