söndag 19 september 2010

Fix

I helgen har det vart fix som gäller.
I fredags kom mamma & pappa. De har hjälpt oss med massor, bla lägga nytt golv i sovrummet som blev super fint, tvätta fönster, tvätta kläder, fixa med blommor, fixa trasig kökslampa, koppla in taklampa i sovrum, förlänga bioljudssladd.
Före

Efter




I lördags bar det sen av ut på middag på churchstreet som är super mysigt. Riktigt god mat så vi nästan rullade hem sen.





Vi har idag gått en prommis i ett härligt väder.






Som ett brev på posten har nu brisrningarna börjat smyga fram..usch jag som hade hoppats på att jag skulle slippa dessa men det va tydligen lite för mycket begärt. Ja hur som heslt ä det värt det och förhoppningsvis blir det inte allt för mycket :s
När ska jag börja ta ut föräldraledighet? 2 eller 4 veckor innan Beräknat? Usch vad svårt det är. Kanske skönt att vara hemma & ta det lungt eller skönt att jobba på så tiden går? Måste börja bestämma mig snart men hur ska man veta? Hur tänker ni andra?

Fått inbjudan till föräldraträffar nu. Tre ggr innan mini kommer är det tänkt. 15:30-17:30 3 måndagar. Ingen optimal tid för varken robin eller mig vad gäller jobb men samtidigt vill man inte missa det. dels lär man sig säkert en del & får träffa lite andra blivande föräldrar i vårt område. 20 Oktober 18:00 ska vi dessutom på föräldrainformation & rundvandring på BB, det ska bli riktigt kul att se hur det ser ut osv.

Röstat har vi gjort idag med...rödgrönt för mig. Robin jobbar nu 16.00-01.00 me dbevakning av valet. Därför är det dags för mig att styra upp middag men frågan är vad? det hade vart gött med en pizza eller något liknande men det känns uteslutet när jag ser alla bilder och hur en fin dubbelhaka börjar krypa fram samt att jag sväller överallt! Får nog bli en sallad det funkar fint det med.

Nej nu middag, kolla första avsnittet av Gossipgirl säsong 3 sen ensam mamma söker sam tlite valvaka.

3 kommentarer:

  1. Självklart måste vi ses till helgen! Golvet vart kanonsnyggt och du är SNYGG i dubbelhaka, du får ha den nu och är SÅ värd en pizza! Svårt att ge råd om när du bör sluta jobba. Du måste nog känna efter själv vad din kropp säger. PUSS!

    SvaraRadera
  2. Hej Bettina johansson, det var Bettina johansson här - såg att du skrivit i min blogg om en bok som kommit fel - den ska till mig för det är jag som målat bilderna...ha, ha - vilken tur att jag ska gifta mig nästa år- då blir det kanske bättre eftersom jag då ska ta min sambos efternamn! Skulle du vilja skicka boken till mig! Som tack så ska jag fixa ett fint namntryck till bebisen som jag anar ska komma....Jag säljer ju såna eftersom jag är barnboksillustratör och konstnär...min adress är: Bettina Johansson. Lysingsvägen 33. 59933 ÖDESHÖG.Kika in på min blogg: www.bettinasdoptavlor.blogspot.com

    SvaraRadera
  3. Va fint golvet blev gumman.
    Och håller med Hanna, du är tok snygg, underbara kvinna. <3

    SvaraRadera