torsdag 30 september 2010

2 månader kvar

Idag är det exakt 2 månader kvar till BF. Spännande! Hart vart på mitt sista yogapass idag..super skönt. Tidigare har jag hört att man mot slutet av graviditeten kan bli glömsk och lite "trög". Jag har aldrig fattat tills nu. Förra veckan glömde jag att jag skulle på yoga och kom inte på det förrns 2 dagar senare?! Idag glömde jag en viktig sak på jobbet som måste göras & som är rutin som jag gör flera ggr om dagen. Som tur är dubbelkollas det på kvällen att allt är gjort & alex va en pärla och räddade situationen men det kunde ha slutat illa illa. Det känns inte alls som jag, har alrig glömt det tidigare och jag brukar ha sån koll. Robin sa precis det idag att det har vart lite saker på sista tiden som inte är likt mig. Tydligen så gör sig kropp & hjärna redo för att föda barn & ta hand om ett barn därav tappar man lite av sin normala fokus. Låter inte helt orimligt, så nu måste jag väl börja dubbelkolla allt jag själv gör. Förövrigt så känner jag mig piggare idag..kan va järntabletterna eller att jag i tre dagar bara tagit det super lungt legat på soffan & sovit. Kan va så att jag inte orkar hålla mitt vanliga tempa och en trip hem till kholm tog musten ur mig och det krävdes ett par dagar för återhämtning.

Jobbar på lördag sen ska vi ut på middag med jobbet. Blir mysigt! Anna-Karin jobbar sista dagen på måndag så det är lite trist men hon ska gå vidare mot nya utmaningar.

Imorgon var det 2 år sedan vi flyttade in i lägenheten. Känns som det har gått otroligt snabbt samtidigt som det känns som vi bott här jämt. Älskar lägenheten den är så mysig skulle gärna bo kvar jämt men ganska snart kommer vi förmodligen längta efter större. Känns drygt om man måste börja om på nytt för att få det som man vill med kök osv. men men det blir ett senare bekymmer.

Fått jätte fina rosor av min chef idag, anledningen är väldigt bra säljsiffror. Super kul!


Nej nu ska jag duscha och umgås lite med robin det här är end akvällen denna vecka vi hinner umgås. Kan förövrigt meddela att jag bestämt mig för att behålla mumintrollsjackan efter noga övervägande och efter att ha köpt en annan igår som följde med tillbaka till affären idag...

2 kommentarer:

  1. Gumman du blir nog jättefin i mumintrolljacka och ta det lungt nu sköt om dig!
    Kram/mamma

    SvaraRadera
  2. Hehe, virrpanna! Mitt virr börjar inte reda upp sig förrän nu. De första månaderna efter förlossningen var hemska! Mitt minne var som bortblåst, ännu värre än under graviditeten. Hihi. Men omgivningen har ju kul åt en så. ;) PUSS på dig du fina tjockis

    SvaraRadera