söndag 30 januari 2011

polisen

Vi är nu hemma sedan ett tag tillbaka efter en lyckad kväll. När vi skulle åka hem vid elva tog vi alla grejjer till bilen och jag tänkte att jag skulle ta fram plånboken med körkortet och ha framme ifall man skulle bli stoppad av polisen. Äsch jag har aldrig blivit stoppad och slängde ner mobil,plånbok och nycklar i en påse med annat skit i bagageluckan. Kommer sen på att jag behöver något i påsen och slänger den i passagerarsätet. Kommer in i stan där polisen står och vinkar in mig. Jag blir skit nervös och drar först ner fel ruta, råkar sätta på vindrutetorkarna innan jag hasplar ur mig att körkortet ligger i bagaget. Går ut och börjar leta innan jag inser att påsen ligger i passagerarsätet. Får fram körkortet och får blåsa och blir naturligtvis godkänd. Lite skakis kör vi vidare. Vad är oddsen bara för att jag tänkte på att jag skulle ta fram körkort oså. Nu har jag iaf vart med om det också :)
Published with Blogger-droid v1.6.6

1 kommentar:

  1. Haha, lät ju som något som hade varit typiskt mig!? Kram på dig!

    /Anna

    SvaraRadera