torsdag 13 januari 2011

Bakartagen

Håller i denna stund på att baka en Sverigekaka, hoppas den blir bra. Anledningen är att vi får lite främmande ikväll. Robin´s jobbarkompis Silvia & hennes kille Björn kommer över. Vi ska vara delaktiga i någon undersökning Björn gör på sitt jobb ang. matvanor, mer info kommer ikväll.

Idag jobbade Robin morgon så han va hemma strax efter tio, då hade vi nyss vaknat. Vi har vart ute en sväng på bibblan och sedan städat av lite. Filippa vill nog snart äta och sen är det dags för oss att fixa middag som idag blir:

Mustig chilibiff
9 points
1 person

125 g lövbiff
1 tsk olja
1 gul paprika
1 dl krossade tomater
0,5 dl köttbuljong
1 tsk chilipulver
1 vitlöksklyfta
1,5 dl kokt ris

Strimla biff & paprika. Stek köttet i oljan tills det får fin färg. Tillsätt tomatkross,paprika,buljong,pressad vitlök och chilipulver. Låt det puttra på svag värme 1 ca: 5 min. Smaka av med salt & peppar och eventuellt en nypa kakaopulver. Servera med ris & sallad.

På Onsdag ska vi börja på babysång, ska bli spännande. Vet inte om Filippa är lite för liten men blir kul att träffa andra med små barn och hon gillar ju när vi sjunger här hemma så det blir nog bra.

Dopet planeras för fullt och alla inbjudningar är utskickade för ett tag sen. Igår funderade jag på avrför nästan inga har svarat men osa är senast 4 feb och jag vet ju själv att jag alltid väntar tills sista dagen typ trots att man vet redan innan men nu förväntar jag mig att alla ska svara genast haha

Slänger in ett par bilder från gårdagen då vi va i Skutskär hos Therese & Wilson.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar