torsdag 27 januari 2011

Långprommis


Filippa och jag har vart på en långpromenad i Bolougnerskogen. Skönt när solen skiner det behövs verkligen. En riktigt bra natt. Filippa somnade 22:00 vaknade 23:30 och åt sedan vaknade hon 04:30 och åt nästa gång sen 07:30 och sov sedan till 11:30. Sömntutan! Jag vaknade strax innan elva och undrade om hon inte skulle vakna så låg och väntade en stund men hon sussade på så sött så jag gick upp och pysslade lite innan hon vaknade till liv och låg och skrattade. Så himmla söt man smälter när man ser hennes leende.

Nu inväntar vi Robin för middag och mys. Björn & silvia kommer över och de ska bjudas på the & glass. Finns en sjukt god chokladsås som stelnar på glassen som jag lovat att de ska få testa. Den introducerades för mig när vi va på middag hos Jenna & Macke (why Jenna? nu har jag ätit upp en hel tup på några veckor bara haha). Så alla glass älskare det måste testas.

Middagen ikväll består av kokt fisk i senapssås, låter inte så jätte gått men värt att testas. I veckan åt vi potatis och korvgratäng vilket jag tyckte lät skit trist och inte alls så mumsigt men det va faktiskt riktigt gott och väldigt snabbt och enkelt att tillaga.

Brist på förvaring i denna lägenhet gör att jag blir mer och mer sugen på att flytta. Jag älskar lägenheten den är så fin och vi trivs så bra men ju mer kläder & saker Filippa får desto trägna blir det för det finns så lite förvaring.

Nej nu ska jag mysa med lillan!

2 kommentarer:

  1. Mmmm, ja den chokladsåsen var inte att leka med! Mums!

    Tar gärna receptet på potatis & korvgratängen! Kanske är ngt för min kräsna karl! ;)

    SvaraRadera
  2. Haha, jag hörde att ni kommer "hem" nästa helg. Då vill vi ha en ny speldate och ja, jag har köpt en ny tub!!! Den är för god alltså! Favorit i repris.....

    SvaraRadera