söndag 16 januari 2011

En viktväktarvecka avklarad


Morgonmys med en trött mamma :)


Förra söndagen bestämde jag mig för att börja med viktväktarna och körde igång i måndags. Resultatet? -1,2 kg så det är jag tacksam för. enligt viktväktarna ska man max gå ner 0,5 kg när man ammar men jag vet inte hur mkt jag ska äta då? Amningen suger vikten av en :) Så nu blir det ny vecka med nya tag och vi hoppas på en lika bra fortsättning.

Pappa Robin är i sthlm förtillfället på brunch efter bröllop igår. De verkar ha haft det trevligt men är nog ganska trötta blev en sen tillställning som sig bör. Han kommer hem i eftermiddag/kväll någongång. Vi ska snart käka frulle och sen följa Helen till tåget som ska åka tillbaka till örebro. Vi har haft en mysig helg med lite filmer,pussel & god mat.

Så vad har denna vecka att erbjuda? Babysång,mätning & vägning på bvc, möte på banken samt hemfärd mot Katrineholm över helgen. Så denna vecka kommer garanterat gå rasande fort den med.

Igår va Filippa en liten gnällspik,ville äta hela tiden och visste nog inte själv vad hon ville. Övertrött så kämpade hon för att hålla ögonen öppna men då la jag henne i vagnen och körde runt lite i köket så slocknade hon sött :) Inatt sov hon som vanligt bra, käkade 00:30 och sen 05:30 nästa gång och sen sover hon till nio typ. Förtillfället ligger hon hos Helen och bajsar skulle jag tro, hon tar i så hon nästan spricker låter det som. Ska bli spännande att se vad hon väger i veckan och eftersom det är läkarundersökning om blåsljudet på hjärtat är kvar.

I fredags fick vi tråkiga besked, det är livets gång men det är jobbigt att bli påmind.

2 kommentarer:

  1. Tack för din kommentar.
    Grattis till första veckan och de tappade kilona. VV är kanon. Jag var själv med där innan jag blev gravid (slutade också när jag plussade) och lyckades gå ner 21 kilo.
    Kämpa på. Funderar också på att börja igen.

    SvaraRadera
  2. Fy för tråkiga besked, vad det än var!

    Vad duktig du är som kör vv igen, och bra verkar det också, men får ju äta det mesta verkar det ju som, men i lagom mängd!?

    Hoppas du fortfarande vill ha besök på måndag?

    Stor KRAM!

    SvaraRadera