fredag 8 april 2011

Fredagsmys

Äntligen helg! Fast man är ledig hela tiden är det udnerbart med helg. Så mysigt att vara hela familjen speciellt efter förra helgen då vi va i kholm då känns det lixom inte som om vi hinner umgås för då har man fullt upp med alla andra. Vi ska fixa lite egen pizza ikväll och kolla på inception tror jag. Mys! Imorse begav vi oss ut för att fika hos Maria & Theo och tro det eller ej med det snöasde massor. Jag blev alldeles dyngsur och mina vitatygskor är icke vita längre. Va en trevlig dag & när vi gick hemmåt runt tre va det solsken och riktigt härligt. Men det är väl vad man kallar äkta aprilväder? Vi har sedan ganska länge sövt Filippa genom att vagga henne i famnen & det har funkar mycket bra och vart väldigt mysigt. MÅNGA har tyckt att vi är dumma som gjort så med tanke på att hon blir tyngre och tyngre så det håller inte i längden och gnällt om att vi kommer få det så svårt när vi ska sluta med det. Vi har lixom gruvat oss lite för att vi måste sluta med detta för det funkar ju så bra. Sagt & gjort så tog vi tjuren vid hornen igår när vi ändå skulle få henne att sova i sin spjälsäng och inte i korgen som hon haft sen hon va nyfödd. Jag gjorde vår rutin med pyjamas,gröt,lite tutte osv. sen la jag henne i spjälsängen och drog igång en speldosa. Hade tagit in en stol och satte mig bredvid henne kollad epå klockan och räknade med minst 45 min och galna protester. 4 min senare sover hon som en stock. Gullungen det funkade så bra hon är så duktig lilla Filippa. Inatt sov hon från 23:00-05:45 vilken lyx va? Va uppe 1 gång och stoppade i nappen bara. Så nu somnar hon själv & sover i spjälsängen lillpluttan. I helgen blir det lite fix & mys. Vi ska handla mat, handla blommor till balkongen, måla dörrfoder. Hoppas på fint väder så vi kan promenixa en del med.

1 kommentar:

  1. Sjukt duktig liten tjej har ni fått! Hon är så jäkla söt på bilden där hon står med dig! :-)

    Hoppas ni har en skön helg nu, kramar till er!

    SvaraRadera