måndag 11 april 2011

kvällsmys

Bilden är från en kväll förra veckan strax innan Filippa skulle sova när vi låg på golvet och myste.

Filippa har somnat själv i spjälsängen men det nästan 40 min så min rygg va inte på topp efter att ha suttit bredvid och hängt över kanten för att stoppa i nappen, lägga de fyra snuttefiltarna rätt osv. Men skam den som ger sig. Filippa vill ha en kant på något tyg att pilla på när hon somnar därav så många snuttefiltar så hon alltid ska ha en nära. Hon är nära att somna sen rycker hon till och bökar lite och så håller det på eller ja så har det vart de två senaste kvällarna. Det kanske är någon utvecklingsfas nu som gör att hon har lite svårare att komma till ro. De nämde det på bvc att det kan bli så när de börjar sitta upp, stå upp och börja kunna åla sig osv. Sötskruttan!

Nu kollar jag lite bb som känns ganska trist idag? Blir kanske sova ist.

Nästa vecka fyller jag år, 24 bast inte dåligt!
På min önskelista står:
Babyvakt
Stavmixer
Joggingskor/promenadskor
Grillbestick (alltså vassa bra bestick att äta kött med)
Salladsbestick
Såshällare (vet inte vad det heter men helt enkelt något att hälla upp såsen i)

Så det återstår att se om jag kan bocka av något sen men det känns absolut inte viktigt med presenter längre. Umgås med nära och kära är det bästa och på tal om det så kommer farmor agneta, farfar tobbe, faster tove och fabor mackan i helgen på besök. Kul tycker vi och Filippa :)
Published with Blogger-droid v1.6.7

2 kommentarer:

  1. jaså du fyller oxå år. jag fyller 25 den 21 april. vilket datum är din dag? :)

    SvaraRadera
  2. det vill vi jättegärna! både den här veckan och nästa är agendan full :) men jag kan höra av mig efter det så bestämmer vi nå.
    ha en fin kväll!!

    SvaraRadera