fredag 29 april 2011

Feber

Igår skulle Robin ge Filippa gröt och hon va inte alls intresserad vilket inte har hänt innan. Jag satte mig med henne i famnen i soffan coh tyckte det brände mot huden där hon satt. Fram med tempen och mycket riktigt hade hon feber 38,6 när det va som mest. 36,8 är hennes normaltemp. Men hon är så duktig hon gnäller inte eller är ledsen hon va bara väldigt slö. Satt i min famn och små slumrade i nästan tre timmar sen va hon pigg och lekte en stund innan hon fick sova. Vi tänkte först ha henne mellan oss i sängen men det gick inte hon vred och vände på sig och kom inte till ro vilket skulle resultera i att ingen skulle kunna sova. I spjälsängen somnade hon men jag fick gå upp och vyssa om henne ca: 3 ggr i timmen fram till fyra så helt klart att hon inte är på topp. 6:30 vaknade hon för lite mat sen gick Robin upp med henne. 08:30 behövde han cykla till jobbet så då väckte han mig men Filippa somnade bredvid mig i sängen och jag trodde att jag skulle få en halvtimme till med sömn men det blev 2,5 timme :) Riktigt skönt & vi behövde nog det båda då min förkylning inte ger med sig. 37,7 har tempen visat idag men hon är glad men sover mer än vanligt.

Tror jag ska bädda ner henne när hon vaknat och ätit för en liten promenix i det härliga vädret.

Denna helg kommer vi hålla alla tummar som går!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar