torsdag 28 april 2011

5 månaders tjejen

Idag blir Filippa 5 månader! Detta firade vi med att gå till BVC för vaccination imorse. Sötisen grät i fem sekunder sen skrattade hon på som vanligt. Är en glad liten tjej. De fem bästa månaderna någonsin som har passerat, vad hade vi gjort utan henne? En alldeles alldeles perfekt liten bebis som får mer och mer av en personlighet. Världens bästa tjej helt enkelt!

Just nu sussar hon sött & jag äter lunch, västerbottenpaj himmla gött. Sen är det städ & fix som gäller. Ni kan ju själva räkna ut varför vid det här laget. Jag har vart förkyld sen i helgen och är fortfarande inte helt 100 så det blir inget babysim idag tyvärr. Känns dumt att smitta alla andra bebisar där. Vädret är alldels underbart när jag kollade tempen vid tio va det 19,9 grader. Det gillas! Igår köpte jag en handdukscape till Filippa som jag tänkte att hon ska ha på Rhodos men knappen gick sönder direkt när vi kom hem så den ska bytas. Blir en sväng ner på stan när det är visning här. Rhodosresan är nu betald så nu kan nedräkningen snart börja. Nu kan man undra hur genomtänkt det är att åka bort en vecka 2 veckor innan man ska flytta..mjaooo inte så värst men det kan väl va skönt att komam bort från kartongkaoset som jag misstänker att det är då. Sen så känns det inte ens som det blir någon flytt nu för det verka rju va hur svårt som helst att sälja lyan. Har träffat tre grannar idag på gården & i hissen och alla säger: Oh vi såg att vi ska sälja lägenheten så himmla fin den blir ni av med lätt..Ah tjena! Kom och köp den ni vettja.

Nää nu har jag bättre saker för mig, städa så jag kan mysa med 5-månaders tjejen sen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar