tisdag 6 september 2011

Wordfeud

Fastnat i wordfeud som så många andra. Nu hör det till saken att jag är fruktansvärt dålig. Förmodligen beror det på att jag har noll tålamod så att sitta och fundera funkar inte jag kör på första bästa bara. Lika bra.

Imorse när vi vaknade regnade det som bara den vilket gjorde att jag bestämde mig för en innedag med Filippa. Vädret blev mkt bättre så vi va en sväng till Kvantum och K-rauta. Nu på kvällen har jag promenixat med Emelie vilket va trevligt och välbehövligt då jag proppade i mig typ tio Polly idag. Denna vecka har jag börjat räkna points igen för när Filippa va sjuk och vi knappt sov orkade jag inte alls så då blev det nog både en och två points för mkt.

Imorgon börjar äntligen Baby-rytmiken igen. Jag kommer ihåg när jag gick första gången Filippa va 8 veckor och sov genom hela passet. Lite skillnad nu :) . Robin jobbar kväll imorgon då eftermiddagen måste fyllas ut med något annars blir det en låååååång dag. På torsdag ska vi på öppnaförskolan med så det blir kul. Måste passa på att göra saker ned skruttisen nu det är ju bara 2 månader kvar...gah!

Idag har Filippa vart på sitt bästa humör hela dagen. Hon har nu börjat gå med läragå-vagnen själv men man måste vara med för ibland tappar hon balansen. Vi läser mkt böcker och bl.a., en bok med djur där vi härmar alla djurläten. Säger man nu till Filippa: Hur låter kissekatten? Så svarar hon mjau på ett så sjukt gulligt sätt. Jag skrattar varje gång. Hon säger även mamma sen ett bra tag tillbaka och idag tyckte jag mig börja höra något som liknar pappa. Frågar man om hon kan vinka så vinkat hon glatt och samma gäller klappa händerna. Vi kan fråga varat lampan och klockan är och hon pekar rätt (oftast) och tjoar. Dessa små saker kanske låter obetydelsefulla för många men det är stora saker för oss som gör oss ännu mer stolta över vår fina tjej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar