lördag 10 september 2011

En lördagskväll i soffa

Dagen har ägnats åt städning. Välbehövligt och det känns skönt att det är välstädat nu. Tog sin lilla tid vill jag lova. Robin har vart med Filippa och jag städade mest. Middags öster från hagaström med vilket va trevligt. Vi har grillat och förmodligen va det sista gången för i år. S jäkla gött det är. Som niförmodligen märkt har vv legat lite på is, ev ska jag göra ett ryck nu igen eller ta det lungt. Ska sova på saken.

Imorgon är det 11 september. 10 år sedan det tragiska attentatet i New York. Vilka hemska människor det finns. Jag ska tänka extra mkt på alla som miste en anhörig eller vän den dagen och på alla poliser/brandmän som miste livet då de försökte rädda andra. Det är tur att det finns hjältar bland oss.

Flygolyckan i Ryssland har påverkat många starkt och inte allra minst oss. Man får sig en tankeställare och inser hur bra man har det och att man borde vara mer tacksam. Jag har världens bästa sambo och skruttisen, fantastiska familjer, underbara vänner, ett fint hem, mat och inte allra minst KÄRLEK i mängder. Lycka!
Jag kan också bli irriterad på mig själv och alla andra med. En olycka som detta får enorm uppmärksamhet och mer eller mindre alla sörjer inkl mig själv. Men det som irriterar mig är att massor av barn i tex. Afrika dör varje dag pga att de inte har mat och rent vatten och hur ofta skänker vi dem en extra tanke eller framför allt en slant? Så många oskyldiga dör varje dag men det ärinte förrns det är en svensk som vi blir riktigt berörda trots att vi alla är av kött och blod och människor. Tänkvärt!

Nääääää tack och hej!

4 kommentarer:

  1. Kan inte mer en att hålla med om vart enda ord du skirver! Kram

    SvaraRadera
  2. Så har jag också tänkt! precis som du skrev, att varför blir man så berörd BARA då? ta hand om varandra!

    SvaraRadera
  3. hur gjorde ni för att då er dotter att sova hela natten utan att äta!

    SvaraRadera