måndag 12 september 2011

Hej hopp!




Har vart en ganska lugn helg med middagsgäster i lördags så det va trevligt. Igår skulle jag åka till VV och väga mig men det va ändrade tider så jag struntade i det och åt lite chips istället?! Ingen bra kombo men jag har inte skött mig speciellt bra senaste veckorna och idag är det en nystart. Nu ska pointsen återigen noga räknas.

Dagens mattintag:
Frukost: 2 dl Yoggi 0,5%. 1 knäckmacka, 2 skivor skinka, 1 tsk lätta
Mellis: 1 banan
Lunch: Paj som jag gjort tidigare enligt vv recept och frusit in
Mellis: 1 riskaka med smak + 1 tugga av en bulle hos Tessan (robin åt resten)
Middag: Spagetti Bolognese på VV-vis

Så ett par points blir kvar till kvällen så man kan tugga på något framflr tv:n. Gött!

Idag har vi vart på öppnaförskolan & fick sällskap av Björn & Thilde. Vi traskade dit tar ca:40 min trots att det va grått och regnande men skönt med en promenad och vi promenerade hem med i regnet. Så ingen prommis ikväll behövs. Vi har även hunnit va över hos Tessan & Noel där även Malin och Oscar va. Grabbarna röjjer och Filippa tittar på :)

Babysång,öppnaförskolan igen, Föräldragrupp, avtackningsmiddag för en kollega mm är planerna i veckan så vi har en del att göra. Till helgen kommer kanske Filippas farmor, farfar Tobbe, faster & farbror hit och det gillar vi! Blir kul!

Det va någon som hade lagt en anomym kommentar och undrar hur vi fick Filippa att sluta äta på natten. Jo så här va det att hon hade en tid ätit 1 flaska välling ca: 1 ggr per natt mellan 02:00-04:00 lite olika när men sen började hon vakna mellan 23:00-00:00 och förväntade sig välling då med. Vi hade innan dess pratat om att ta bort vällingen på natten och när det nu blev ytterligare en gång bestämde vi oss. Första natten när hon vaknade vid elva gick jag in och satt på stolen bredvid hennes säng och gav henne napp & snuttefilt om & om tills hon somnade vilket gick okej. Sen vaknade hon vid två och va vansinnig och fick en flaska välling. Då va jag nöjda att bara ha gett henne 1 flaska men udner dagen bestämde jag mig att jag inte skulle ge någon alls. När hon sen vaknade på andra natten vid t¨vå och ville ha välling satte jag mig tyst bredvid sängen och la henne tillrätta, stoppa in nappen, gav snuttis osv. om och om igen trots att hon va vansinnig. 1,5 skrek hon helt hysteriskt men sedan blev det lugnare och lugnare och tillslut somnade hon och sov till åtta. Man måste stålsätta sig, Robin låg i vårt sovrum och bara tänkte att han ville ge henne välling för hon va så arg/ledsen samt att han trodde grannarna skulle vakna. Sen va det nån natt när hon vaknade men då gick jag in och satte i nappen och gav snuttisen så tog det ca: 15 min innan hon sov vidare. Så nu sover hon hela natten utan man. Somnar mellan sju & halv åtta och sover till sju ungefär med undantag av att vi brukar behöva sätta i nappen någongång och ibland inte alls. Maila om det är fler frågor så slipper alla läsa i bloggen :) bettina.johansson@hotmail.com

Vi får många frågor om vad Filippa önskar/behöver sig nu till hösten/vintern och just när man får frågan kommer man inte på något men såklart saknar vi en hel del.

*Pyjamasar i strl 80
*Klänningar i strl 80
*Bodys strl 80
*En ordentligt varm vintermössa
*Leksaker om hon själv får bestämma :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar