tisdag 13 september 2011

Hösten är här

Det har regnat mer eller mindre konstant sen igår kväll. Ganska mysigt om ni frågar mig. Tända ljus är bland det bästa som finns. Dock är jag i akut behov av ett ordentligt regnställ just nu min i plånboken finns det inte rum för denna prioritering. Jag försöker gå ut med Filppa trots vädret för jag vill att hon kommer ut en sväng varje dag.

Vid ett igår natt vaknade Filippa och skrek och lät rädd. Hon blev lugn i famnen och somnade om men så fort jag försökts lägga ner henne skrek hon. Så hon fick ligga i famnen en stund sen mellan oss i sängen där hon numera inte riktigt kommer till ro utan halv sover och stökar runt. Inte optimalt med tanke på att Robins klocka ringer 03:30. Efter en timme gick jag runt med henne en stund och när jag sen la ner henne va hon lugn och somnade sen. Vaknade halv sju av att hon tjoade i sin säng men jag va så trött så jag tänkte att jag väntar med att gå upp tills hon blir arg. Kvart i åtta vaknar jag av att hon tjoar igen så skruttan somnade med om vilket gillades av mamma.

Inga framsteg på krypfronten hon vill bara att vi går runt med henne. Men jag tycker det vore bra om hon kröp så hon kan utforska själv under ett vakande öga.

Imorse tog vi bilen till öppnaförskolan där vi mötte Emelie & Thilde och massa andra ma malt,pappor och barn. Detta va Öppnis här i Bomhus vilket va toppen vi brukar också gå på frälsningsarmen på Brynäs. Kul! Sen hem för Filippa skulle sova sin fm lur. Robin öåg redan hemma och sov efter sitt morgonpass och jag somnade på soffan. Lite tvätt och lek blev det innan jag mötte upp Emelie och vi tog en promenad och trotsade vädret men turligt nog va dyr typ det enda uppehållet idag när vi gick. Hemma igen blev det dusch inna jag åkte till affären och handlade lite frukt mm. Sen belv det bak ing, båda bröd och mockaruter så frysen fylls upp igen. Det gillar vi!
Vilken update om min dag haha städa hamn jag inte med för resterande tid har jag lekt med Filippa och umgåtts med Robin.

Imorgon är det barnrytmik på fm sen inte så mkt planer. Efter lunch kommer Päer och Tessan på fika. Det har blivit en vana (god sådan) att prata med dem och träffas varje dag men idag har vi inte setts eller pratat enbart vinkat till varann och det känns märkligt haha jag sa det till Robin förut, vad konstigt jag har inte pratat med Tessan alls idag?! Känns som vi känt varandra lääänge men är typ bara 3 månader. Konstigt.

Nej nu ska jag sluta svan la och sova för man vet inte om Filippa vaknar och är räd inatt med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar