tisdag 1 mars 2011

on the road

Vi har packat in hela familjen på bilen och är på g till mina föräldrar där vi ska spendera ett par dagar även träffa Robins familj och lite vänner. Lyxigt att ha robin hemma hela veckan det gillar vi.

Igår va vi på tre visningar av radhus. Alla tre ligger i Bomhus som är i Gävle men en bit utanför stan ca: 4km tror jag exakt. Vi trivs med att bo centralt men nu får vi tänka på vad som är bäst för Filippa och då känner vi att ett lungt område med mkt barn och nära till dagis är rätt även om vi får cykla lite längre till jobbet och ta bussen på vintern. Stadsbussarna går ju hela tiden så det är inget problem alls. Ett av radhusen är nyproduktion, ett är stort och väldigt fräscht och ett som är billigt och kräver en del fix. Vi fastnade för samma båda två så igår räknades det så pennan glödde. Vi vill inte behöva vända på slantarna nu när jag är föräldraledig och jag vill heller inte ta ut mer än 5 dagar i veckan men vi klarar oss riktigt gott ändå och vår bankkontakt kom fram till samma sak. Jag tycker det är viktigt att ha ett sparande till Filippa och till oss för resor osv sen även pensionsspar till båda. Hur som helst väldigt spännande och kontrakt ska skrivas.

Nej nu är det dags att tagga för snart drar 15 km loppet igång och jag tror på medalj. Sen tycker jag att alla ska sluta snacka om Björgens astmamedicin halva svenskalaget har ju samma men det klagar ingen på? Alla ska väl få tävla på samma nivå det finns ju tydliga bevis på att den inte höjer prestationsnivån över den normala kapaciteten. Suck it up hon är världens bästa kvinnliga skidåkare dessutom med marginal. Fantastisk människa.
Published with Blogger-droid v1.6.6

1 kommentar:

  1. Nää vadå, ska ni bli radhusägare?!! :D

    Ses på fredag! Kram

    SvaraRadera