söndag 6 mars 2011

snart tillbaka

Ja snart är vi hemma i Gävle igen. Det är alltid skönt att komma hem igen hur bra man än haft det hemma. Det har vart ganska lungt och vi har hunnit träffa de flesta som vi tänkt oss. Robins familj kom hem igår från Thailand så idag fick vi höra om deras fantastiska semester, nästa gång är det vi som följer med. Jag fick en super fin tunika, robin två tröjor och Filippa fick ett par mini foppatofflor och en hel hög med klänningar som va så söta så man nästan dör.

Jag ska börja baka när vi nu kommer fram eftersom jag utan att riktigt tänka efter lovade att baka till föräldragruppen imorrn men det går nog snabbt. Resterande dagar. Har filippa och jag lite dater inplanerade så det är kul. På lördag kommer mamma och pappa till oss och ska vara barnvakt. Det är nämligen så att Robin och jag ska på 30-års fest till en vän som bor i huset mitt mot vårt. Festen hålls i föreningslokalen som är typ 10 meter från vår port. Då kan jag amma filippa sen smita ner och umgås lite och mamma och pappa håller koll på prinsessan som sover bort kvällarna. Hon har ju tidigare vart med oss på en 30-års fest men det känns bättre om hon kan vara hemma i lugn och ro så man inte behöver oroa sig för ljudnivå på musik, om folk blir fulla och odräliga osv. Sen är det alltid kul med besök det uppskattas. Man får planera i förväg då vi är uppbokade många helger av besök, hemresor osv. Jag och filippa är ju hemma hela veckorna så den som vill är välkommen mitt i veckan med :)

Nej hem och packa in oss, gå igenom posten då vi väntar på spännande brev, baka och wallander.
Published with Blogger-droid v1.6.6

1 kommentar:

  1. Ja gör det, Elis älskar sin. Tror de känner sig lite malliga att de kan sitta själv ;) Vi hade den på köksbordet igår när vi åt. Mysigt när de kan vara med så slipper de ligga på golvet...

    SvaraRadera