onsdag 9 mars 2011

Mysig vardag

Idag va det dags för babysång så strax efter nio kom Therese och Wilson hit och gjorde sällskap dit. För första gången va Filippa vaken genom hela sångstunden. Det är verkligen super roligt. Efter stannade vi på öppnaförskolan en stund innan vi tog en härlig promenad i boulognerskogen. Passas på att njuta när solen är framme. Efter lunch och fika här hemma begav sig de på babysim och vi tog dagens andra promenix. Härligt! Sen liite middag, bus med Filippa, mys med Robin nu snart bb.

Vi har en sån himmla mysig vardag tycker jag och det är härligt. Vi längtar efter Robin när han är på jobbet och myser så mkt som möjligt när han kommer hem.

Imorgon tar vi bussen vid nio ut till Bomhus för öppnaförskolan där med de andra mammorna som ni känner till väl nu. Kommer en annan mamma som är sugen på att umgås så det blir kul, alltid spännande med nya människor. Robin jobbar kväll vilket vi tycker är trist.

Filippa är världens gulligate och mysigaste bebis. Att det är så lätt att vara mamma jag hade lixom föreställt mig att det ibland skulle vara riktigt jobbigt men hitills har det faktiskt (peppar peppar) vart en härlig dans på rosor. Vi gör vad som helst för denna lilla fantastiska tjej. Att vara mamma är det bästa som hänt och min uppgift i livet tror jag för det är jag riktigt bra på.
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar