tisdag 28 juni 2011

7-månader


Idag är Filippa 7-månader!
Hon har alldeles precis börjat klappa händerna för första gången :) En duktig tjej. Hon pratar dadada hela tiden, rullar runt och är väldans glad hela tiden. Förtillfället sitter hon och Robin och kollar på Allsång på skansen och Filippa klappar händer och vinkar om vartannat. Gullisar!

Det är super varmt och när skruttisen somnat ska vi nog sätta oss på balkongen och avnjuta lite glass. Jag har sparat mina viktväktar poäng idag så jag kan lyxa lite. Mums! Eftersom det va midsommar i helgen va det ingen invägning så vi får hålla oss till tåla ända till söndag innan vi får första svaret på hur det gått. Bara det är minus är jag nöjd. Va svårt över midsommar när man åt borta hela tiden att räkna sina poäng så det misslyckades totalt men jag försökt äta rätt iaf. På söndag får vi svaret.

Packningen fortskrider sakta men säkert. Man får inte så mkt gjort på dagarna när Robin jobbar. På torsdag får vi nycklarna så då ska vi dit med lite små plock och på lördag går hela lasset. Vi har tur och får hjälp av Robins mamma med familj samt våra goda vänner Linda & Henke. I mitten på nästa vecka kommer mamma och hjälper oss med att städa ut lgh osv. till helgen kommer pappa & ev. syster och fixar diverse projekt, veckan efter kommer Robins pappa och familj och även då ska vissa projekt fixas. Vi har sån tur att ha finaste familjerna och bästaste vännerna. Ni är guld & vi älskar er!

Vi har försökt att få Filippa att sova för natten senaste 20:30 vi får se hur det går nu hon verkar oroväckande pigg och dessutom snorig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar