söndag 12 juni 2011

pirr i magen

Snart närmat vi oss Arlanda och det där härliga pirret i magen innfinner sig när man ser några plan lyfta. Filippa sover sött efter en liten protest när vi klädde på henne. Vi har tänkt igenom så vi inte glömt något, jag har glömt en nagelfil men det får anses som en bagatell i samanhanget. Pass,pengar och alla nödvändigheter till Filippa så klarar vi oss bra.

Jag har de senaste åren alltid rest minst 2 ggr per år så nu känns det verkligen att det va ett tag sen av förklarliga skäl. För exakt på datumet ett år sedan kom syrran och jag hem från min senaste resa Samos. Resbehovet va mättat då jag besökt Rhodos, Mexico och Samos en vecka vardera under en månads tid. Då va det bara hem för att packa om.

Vi har det bra vi som har möjlighet att resa. Hoppas på en toppen vecka. Inga måsten, inte laga mat, inte diska, inte bädda, inte städa nää vi ska bara vara. Vad får då Filippa ut av detta? För hennes del spelar det ingen roll om vi är i Grekland, Gävle eller Luleå men nu kommer hon få två extra glada föräldrar och ha vår odelade uppmärksamhet hela tiden. Det kommer bli mysigt.

Några bilder från eftermiddagen hemma hos Björn, Emelie och Thilde. Fantastisk mat och kubb. Filippa och Thilde va sötisar som vanligt och slukade vällingen efter en två hårda kubbmatcher.

Att resa är att leva!
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar