fredag 10 juni 2011

Studenter

Jag tar tillbaka all klagan på studenterna från igår för idag/kväll är det sju resor värre. För er icke Gävlebor så är det så att här tar först Vasaskolan studenten (igår) och idag tar största skolan Poolhem & Borgis (tror jag det är) studenten. Man pringer ut och åker flak osv. i ett par timmar sen hem på skiva en stund och sen ut på flaken igen och håller på med det hela natten?! Hur orkar de? När vi tog studenten sprang vi ut åkte flak någon timme sen en snajsig bil innan det va hem på mottagning sen hade vi fest hos någon innan vi gick ut. Helt okej om du tjoar tjimmar och stojjar men när ett stort antal lastbilar osv. med värsting högtalare,gapande studenter åker runt och tok tutar så är det inte okej mitt i natten. Slingan de åker går på paralellgatan med oss och det ekar in mellan husen så det låter som om man praktiskt taget har alla inne i vardagsrummet och ibland åker de in förbi vår balkong och då kan man tro att de bosatt sig i huvudet på en. Okej jag förstår dem och de vill ha kul men jag tycker så synd om Filippa. Nu passerade precis en lastbil utanför balkongen och tutade..smart mellan två höghus. NOT! Jag fick stänga in mig på toaletten när jag skulle söva Filippa och håller nu tummarna för att hon sover så djupt att hon inte vaknar.

Annars har det vart en bra dag, vi strosade ner på stan & kikade på Filippas 6-månaders bilder och valde ut 4 som vi ska få i en fin ram. Matpaus & vätskepåfyllning på brända bocken innan vi avslutade med några ärenden inför resan. Vi börjar få koll på läget nu med packningen oså. Jag borde sova nu men har för mkt i huvudet så det går inte. Robin sover som en gris sedan någon timme tillbaka då han kände sig väldigt trött ikväll och lite hängig.

Imorrn ska vi packa klart och fixa lite innan vi ska ut till familjen Westergren/Tröjbom för att grilla & ev. spela lite kubb! Skönt blir perfa innan vi ska ut och fara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar