torsdag 11 november 2010

Helg hela veckan

Ja nu har jag helg hela veckan känns det som börjar tappa kollen på vilken dag det är. Konstigt. I Tisdags kom Maria hit och åkte vid lunch idag. Har vart super mysigt vi har mest tagit det lungt & babblat. I Tisdags gick vi ner på stan vid halv två i ett fint höstväder och när vi gick hem vid fyra va det snöstorm. Nu är det isigt & vitt ute men jag tror inte det blir så långvarigt.

Idag har jag sen tvättat 2 maskiner tvätt, dammsugit, städat av köket & gjort ren ugnen ordentligt vilket va på tiden. Kollade precis in senast avsnittet av Robinson eftersom jag missade det och det är igen ikväll. Har sovit okej de senaste nätterna. Ingen djupsömn så man känner sig adrig helt utvilad men jag har iaf kunnat sova så det är plus i kanten. 19 dagar kvar till BF vilket är väldigt nära men nu börjar det kännas väldigt långt borta. Konstigt det där men allt går segare nu när jag går hemma och bara väntar. Idag fyller Hannas söta Thristan 3 år. Det är galet minns så väl när jag fick ett sms på natten att han hade anlänt och det känns verkligen inte som tre år sedan.

Jag längtar så himmla mkt till julen nu med. Så himmla mysigt bara vara hemma umgås med familj och ha det bra. Lite julklappar är förbredda och några kvar men det blir inte så mkt märkvärdigt detta år då vi har/haft en del utgifter till mini. Något som ska skrivas på vår önskemlista är brödrost & vattenkokare som absolut INTE får vara vita.Ny vardagsrumsmatta & bord behövs men det får vi kanske köpa i börja på nästa år, dessa är vi sugna på:






Maria hjälpte mig att baka saffransbullar som jag nu fyllt frysen med. Lite tidigt tycker robin och jag håller med det ska vara till första advent men förhoppningsvis har vi mini här då eller så kommer jag förmodligen inte orka baka där så nu är det förbertt för adventsfika. Förhoppningsvis är det lite familj & vänner som kommer hit och kikar på mini sen med som vi kan bjuda på goda bullar.
har lovat Robin länge att jag ska göra kolakakor med som jag aldrig gjort tidigare och ska nog fixa det imorrn eller i helgen.

2 kommentarer:

  1. Nej, det känns verkligen inte som 3 år sedan. Herregud, min stora skrutt. :) Snart är ni där ni med, med 3-årskalas och ballongblåsning och ett barn som skaaaa ha hårsprej för att det är kalas. :) Härligt! Saknar er så mycket! Puss

    SvaraRadera
  2. tack för mysiga dagar, love ya <3

    SvaraRadera