fredag 19 november 2010

19 November

19 November min namsdag, Moa´s 2 års dag & dagen jag trodde vår lilla bebis ville titta ut men icke. Eller som min kära vän Therese skrev nyss 19:e är juh inte slut ännu men med tanke på att det är lungt som en filbunke så tvivla rjag starkt på att det blir någon bebis idag, just nu känns det som den aldrig vill titta ut men det är ju faktiskt 1,5 vecka kvar till beräknat datum & många hinner ju dessutom passera detta. Va hos barnmorskan igår & allt ser bra ut magen växer som den ska, hjärtat låter bra, mitt blodtryck är stabilt & bebis ligger stadigt med huvudet ner. 2 december har jag nästa tid och hon hoppasdes att vi inte skulle ses då men förmodligen lär jag gå dit. Konstaterat att jag fått karpaltunnelsundrom i högra handen, men det försvinner i de allra allra flesta fall när bebis tittat ut. På Onsdag ska jag till en arbetsterapeut som ska kika på handen och förmodligen får jag då en skena som ska hålla handeleden rak under natten.
Graviditet och karpaltunnelsyndrom
Gravida kvinnor kan drabbas av karpaltunnelsyndrom. Det vanligaste är att det uppkommer efter den sjätte graviditetsmånaden.

Under graviditeten ökar hormontillströmningen i kroppen vilket gör att det samlas mer vätska i kroppens vävnader. Det orsakar tryck på medianusnerven.

Oftast försvinner besvären av sig själva efter förlossningen.

Magbildern ha rjag slutat med då jag inte är så sugen på att visa upp min tigerrandiga mage för vem som helst utan de bilderna får endast de nära se så ni får hålla tillgoda med en påklädd mage :)



Syrran har vart här sen i Onsdags och sitter nu på tåget på väg hem till Örebro. Det har vart super trevligt med lite sällskap. Vi har pusslat :) Ganska roligt denna pussel-trend som blivit. Man skulle kunna skylla allt på Robin då det började med att han såg ett roligt pussel på Ullared som vi köpte & pusslade klart snabbt och fick köpa ett nytt. Lite besökare bla. Sofia & Viktor, Linda & Henke blev smittade och köpte egna pussel och blev nördiga med och sen har de i sin tur spridit det vidare hemma haha ganska roligt & allt är Robins fel :D 1x500, 1x1000, 2x1500 bitar har jag avverkat hitills och om inte mini tittar ut måste jag nog köpa ett till så jag kan roa mig i veckan.

Till min stora lycka är det en dag imorgon som jag längtat efter sen det va OS. Ja precis världscupen i längdskidor drar igång & den efterlängtade vinterstudion..tjoo!!
Så imorrn blir det upp & parkera sig i soffan inför premiären i Gällivare. Annars blir det nog en lugn helg för oss här hemma, passa på att bara vara vi & försöka övertala mini att komma ut nuuuu för vi längtar. I veckan sen har jag en lunch med mina kollegor inbokade & Therese & lilla Wille kommer förbi och gör mig lite sällskap så det blir mysigt. Nej nu ska jag slänga ihop en pizza till robin när han kommer hem sen blir det lite dipp & grönsaksstavar. Fredagsmys!

1 kommentar:

  1. Vad snygg du är i glasögon Bettina! Hoppas ni får en skön helg, och att eran lilla mini vill kika ut snart! :)

    Stor kram!

    Anna >((´>

    SvaraRadera