fredag 29 mars 2013

Tillbaka till akuten

Yes imorgon är det tillbaka till akuten som gäller. Filippa har lyckats dra in tummen i gipset och får inte ut den igen. Hoppas det inte tar allt för lång tid. Robin åker imorgon direkt så får vi se. Jag gissar att de får göra om det. En vän till familjen som är förskolepedagog tyckte visst hon kan gå på förskolan om hon inte har ont och kan hänga med på det mesta.

Det är helt otroligt hur hon har anpassat sig efter gipset. Hon kan nästan inte använda vänster hand alls, men kämpar på och hittar lösningar utan att gnälla eller klaga. Så himmla duktig vår tjej.

Brorsan är glad mest hela tiden och hänger bara med. En glad skit. Sover bra på nätterna med så det är skönt.

Idag har jag hunnit med en prommis med Linda & Maddis i lugnt tempo då mitt knä fortfarande gör ont. (Skit ont rent ut sagt).
Vår goda vän Hanna och hennes sambo har precis köpt hus så vi gick förbi och fick en husesyn. På em har vi fikat mdd en del besök. Himmla trevligt med påsk då man hinner umgås med vänner/familj.
Jag har ju dessutom hunnit träffa nästan alla mina kära vänner undret tiden vi vart hemma. Lyx för mig! Får så otroligt mkt energi av dessa fina människor.

Imorgon ska jag på fm göra en påsk-tårta som jag såg ett recept på för ett par veckor sedan och velat göra. Vitchokladmousse & hallon. Spännande!

Sen ska vi iväg och träffa släkt/vänner för lite lunch och på kvällen blir det påskmiddag med både Robins mammas & pappas familj. Kul dag :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar