tisdag 12 mars 2013

Blodbrist

Idag träffade jag en läkare ang. mitt låga hb. Blodbrist konstaterade även han sen fick jag lämna 5 rör med blod. Enkelt kan tyckas. Blodprover är det värsta jag vet. Jag gruvar mig inför det i flera dagar och tycker det är obehagligt en bra tid efter. Jag vet att det inte gör ont utan det är nålar och att man gör hål för att ta blod och sen att se rören kan få mig att må så illa. Inga problem tyckte sköterskan eftersom jag fött två barn då va detta inget. Jag föder mkt hellre barn än lämnar blodprov. Usch! Plåstret kommer sitta minst en vecka, mår illa bara av tanken på att ta bort det och att det ska synas något.

Larvig? Ja förmodligen och jag önskar jag tyckte det va enklare. Nu får vi vänta på svar. Blir säkert bars järntabletter som åtgärd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar