tisdag 5 mars 2013

Dåligt blodvärde IGEN

Idag åkte jag till BVC med Felix för 3-månaders vaccineringen. Det gick bra även om jag fällde ett par tårar. Usch så hemskt att sitta och hålla i honom när han är glad och de sätter en spruta i varje lår. Annars såg allt bara fint ut.

Som ni vet förlorade jag mycket blod under förlossningen och mitt hb (blodvörde) blev väldigt lågt och det tog tid att få upp trots två omgångar med dropp bl.a. Normalt ska en kvinna ligga på 120 eller högre. 72 hade jag som lägst men det gick sakta uppåt och för 2 veckor sedan låg det på 116 som visserligen är lågt men höll det sig stabilt där kunde det va okej. Idag hade jag 102. Inte helt oväntat då jag sista veckan märkt att jag blivit blek (blekare) syns tydligt när jag sminkar mig och ser ut som jag har tio nyanser fel, jag har känt mig trött och blivit tröttare för varje dag trots bra sömn och yrslig. Så på tisdag har jag en läkartid för att göra en utredning. Nu hoppas jag inte att det sjunker mer tills dess.

Pga att jag kände mig matt på em och Filippa inte hade lust att vara ute som vi brukar satt vi inne och målade i flera timmar. Det enda vi målade var spöken haha som hon gillar det.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar