söndag 31 mars 2013

Dags att rulla hem...

Efter många dagar på vift är det imorgon dags att rulla hem till Gävle igen. Har vart härliga dagar då vi hunnit träffa nära & kära en hel del. Ska bli skönt att packa upp ordentligt och kunna tvätta själv osv. Tråkigt när man vet att det dröjer ett antal veckor innan vi kommer ner igen men vi får väl se till att vi får besök hemma med så vi inte behöver åka hela tiden.

Det jag kan sakna med att bo långt från familjen är det vardagliga spontana. Främst för barnens skull, att kunna hitta på små saker med tex. mormor osv.
Kommer vi flytta hem igen? Spontant över jag ja men sen när man tänker på alt det praktisk som ska lösa sig kan jag undra om det ens är möjligt? Den som lever får se.

Dagen började med att jag tog med Filippa till akuten. Det gick snabbt och smidigt och ett nytt gips pryder hennes arm.

Vi åkte sedan till Flen för att umgås ned släkt (Robins). Massa god mat och äggjakt.
På tal om god mat... Jag vill inte ens tänka på de här 10 dagarna..imorgon möter jag vågen igen. En gissning är iaf 1 kg + tyvärr. Håll tummarna att det Inter mer än så. Problemet med mina knän har gjort att motivationen sviktat en del. Tanken på att inte gå/jogga gör mig omotiverad. Men nya tag imorrn. Kommer behöva vila ganska länge tror jag, vill inte riskera att det blir värre. Får fokusera på styrka under tiden.







1 kommentar:

  1. Nu bor ju ni lite längre från Kholm, men som du skriver, det där spontana med mormor/farmor osv. Svårt när man inte bor på samma ort.
    Fick väldigt mycket frågan om vi inte skulle flytta tillbaks till Kholm bara för att vi skulle få barn. Vet inte, men tydligen förväntar sig folk sådant när man skaffar barn..
    Man ska ju göra det som känns bra för en själv :)

    SvaraRadera