måndag 4 mars 2013

Den nakna sanningen

Jag la ut en bild på instagram som visade Filippa som är väldigt arg för att hon inte får en glass. Den fick en hel del kommentarer men sedan har jag fått höra från andra håll att den va väldigt uppskattad för den visar hur det kan vara osv.
Det är bara verkligheten. Jag lovar att ett sammanbrott som detta sker var och varannan dag och är ingen ovanlighet. Jag tror det är vanligt i se flesta familjer med en 2,5 åring. Problemet med dagens social medier är att man kan visa upp den verklighet man vill och väldigt många visar bara upp en perfekt fasad. Upp till var och en kan tyckas men jag tror det skapar problem. Många läser bloggar och ser bilder av perfekta familjer som barnen lyder minsta vink, hemmet skiner, föräldrar har egentiden, alltid färskt bröd, tränar 78 pass i veckan, gör roliga saker med barnen hela tiden, shoppar som om pengar inte hade en begränsning osv. Vilket gör att de själva känner en press och vill vara lika bra vilket i princip är omöjligt. Vi har skit i hörnen och barnen trotsar osv. allt är inte perfekt hela tiden utan ofta kaos men det är kanske det som är tjusningen och gör oss perfekta?

Jag tycker iaf det är roligare att läsa om verkligheten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar