fredag 7 september 2012

Succé

Idag knatade jag och Filippa till förskolan strax innan nio. Hon var med en av sina pedagoger Brittis nästan hela tiden vi var ute vilket var bra trots att jag fanns där. Halv elva gick vi in och lekte lite och strax innan elva gick jag till personalrummet så Filippa åt själv med de andra och sen skulle Brittis försöka lägga henne på madrassen för att sova. Allt gick strålande Filippa somnade först av alla och sov nästan längst :) så tjugo i två hämtade jag upp en nyvaken tjej innan vi gick hem. Känns skönt att det funkade så bra och jag misstänkte att det var Robin och jag som var problemet vid sovningen. Hon är inte van att vi är kvar för vi lägger henne och går sen så blev väl jätte konstigt när vi låg bredvid. Hoppas det flyter på nästa vecka med.

Vi åt mellis hemma sen var vi ute på gatan och lekte i två timmar. Pannkakor fick bli middag vilket inte passar en fredag enligt mig men Robin är ute och roar sig med jobbet så kg hade inte ork för så mkt annat. Ändå har Filippa och jag städat undervåningen så gott vi hunnit. Filippa dränkte tv-bänken i vatten från dammhinken men jag tror allt klarade sig. Tycker det är så smutsigt hela iden men orken för en riktigt städning finns inte riktigt nu.

Mitt halsonda var värre imorse men försvann under dagen som tur är.
Min semester är nu slut och på måndag är det dags att jobba igen efter sex veckors ledighet. Blir två månaders jobb innan föräldraledighet så det känns bara kul. Känns nästan som man glömt hur man gör på jobbet?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar