torsdag 13 september 2012

Pyssel

Igår kom mamma hit på besök. Hon hat har tagit ut lite semester så hon kan komma och umgås med Filippa och har hjälpt mig massor här hemma. Idag har vi tvättat fönster, dammat, våttorkat, tvättat kläder och handdukar, gjort rent ugn och allt i köket, vart på Maxi, Hemtex, Barnenshus, hämtat Filippa och just nu står 100 bullar på jäsning. Effektiv dag kan man säga. Ikväll ska jag och Robin gå på bio med blir senaste Bourne. Gäller att passa på när tillfälle ges. En minst sagt effektiv ledig dag för min del. Men jag måste erkänna att det satt sina spår i ryggen så nu ligger jag på soffan medan Robin, Filippa och mormor bygger koja.

Igår blev Filippa omkull tacklad av en kille i skolåldern i en ren olycka. Filippa stog på skolgården på väg hem från förskolan och tittade när de lekte. Blev en rejäl smäll och hon landade på ansiktet. Blödde från näsa och mun samt rejäla bulor och skrapsår. Robin ringde rådgivningen som tyckte vi skulle åka till akuten. När vi väl var där blev hon piggare och ville leka och åt lite mellis så då kände vi oss lugna att det inte va något allvarligare som hjärnskakning eller tänder lösa. Vi fick träffa en bra sköterska och läkare som kollade näsa, mun, nacke, huvud osv. Hon har efter det vart pigg och verkar inte ha ont tack och lov. Men man blir så rädd när det händer och det här var första gången något allvarligare hänt henne. Hon var så duktig på akuten, en liten hjälte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar