måndag 17 september 2012

Preggo

77 dagar kvar till bf. :)
Idag har jag vart på kontroll på mvc och allt såg bra ut. Mitt järnvärde är något högre men fortfarande under det man bör ha. Min barnmorska Eva är super bra och hon tycker det är lungt så jag oroar mig inte. Jag hade tydligen lägre än normalt redan vid inskrivningen. Annars var blodtrycket perfekt, magen enligt medelkurvan och bebis hjärta slog så fint.

Eva frågade om det är en lugnt eller vild bebis. Jag har inte riktigt funderat på det men jag tror det är en lugn mini precis som storasyster var. På dagarna är det ganska lungt och på kvällen bär jag lägger mig buffas och knuffas det som mest. Exakt så var Filippa i magen med. Ska bli så spännande att se vad det är för liten där inne.

Jag är övertygad om att det är en liten kille iaf. Det trodde jag visserligen förra gången med men nu har man något att jämföra med. Jag hade tre veckor bär jag mådde dåligt vilket jag inte hade förra gången samt att jag tycker magen har en annan form och kroppen inte förändrats på samma sätt.
Så frågan är när denna mini väljer att komma ut. Jag tror 19 nov alt. 10 dec.
Pojke 51 cm 4120 g
När tror ni?

2 kommentarer: