fredag 28 september 2012

Utmanad

Har blivit utmanad av Ida att svara på lite frågor. Hennes blogg kan ni läsa här http://behindeveryman.se/Ida

Du heter? Bettina Johansson
Smeknamn? Betty, Bettan och Tina av Filippa.
Beroende av? Familjen och vardagslyx

Favoritmärke/n? Jag är inte en person som bryr mig om märken utan har lite av varje. På inredning gillar jag miljögården skarpt.

Vad får du oftast komplimanger för?Min goa Filippa, att jag är en så lugn mamma och mina ögon sant ögonfransar (?)

Familj? Robin & Filippa samt lilla pyret i magen. Mamma och pappa utanför Katrineholm och syster i Örebro. Robins familjer som även de bor i Katrineholm. En bit från oss men hanska samlade.

Kör? Volvo v70 och hojjen.3 färger i höst? I hemmet lila och grått och basen vit som vanligt. Klädmässigt blir det vad för trasor som finns henna då det känns onödigt med massa nytt när man är höggravid.

Sprit, cider, vin eller öl? Inget jag tycker i princip aldrig att någon alkohol är god.

Hatar? Att det finns så mycket orättvisa överallt.

Hur svarar du i mobilen? Hej det är Bettina allt som oftast.

Brukar du komma i tid? Är en sån där person som allt som oftast kommer i allt för god tid så jag får vänta länge istället.

När mår du bra? När hela familjen är tillsammans och umgås. När man kommer till helgen och hemmet är städat, god mat, inte massa planer så man kan hitta på vad som faller in.

Vad tycker du om fötter? Inget alls. Tur att vi har de.

Är du blyg? Nej det tror jag aldrig att jag varit.

Vad längtar du tillbaks till? Inget jag blickar frammåt. Har du bra vänner och äkta vänskap?

En hel del vänner men de med äkta vänskap kan jag nog räkna på en hand.

Hur gammal är du? 25 år

Är det okej att gråta? Absolut det är bra att gråta och släppa ut känslorna. Som gravid är det betydligt närmre till gråten.

Vill du gifta dig? Absolut.

Barn? (om, vill du ha fler?) ja Filippa och nr 2 på g om ett par månander. Fler än så? Ingen aning om jag vill ha fler barn men i sånt fall dröjer det.

Är du bra på att laga mat? Inte direkt, jag kan göra det men är inget proffs.

Intressen? Familj, läsa bra böcker, umgås med vänner.

Det visste ni inte om mig? Jag har spelat både gitarr och golf men var inte speciellt bra på något så lika bra att jag slutade.

Är du flygrädd?Nej vill jag skriva men det kommer krypandes mer och mer för varje gång speciellt sen Filippa föddes.

Jag utmanar Hanna, Emelie och Robin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar