torsdag 6 oktober 2011

Så otroligt tacksam

Jag är så otroligt tacksam för den lilla skruttbebisen som just nu sover sött i sin säng. Hon är bara bäst, trots att hon i natt sov oroligt och jag fick vara vaken en timme mitt i natten och leka med henne. Hon va på sitt bästa humör och man kan inte va irriterad utan bara skrattar för hon är så söt. Att hon sen bara skulle sova på min arm så jag låg väldigt obekvämt gör heller inget jag är bara lycklig att hon finns.

Idag har det vart en mysig dag. Efter en del vaket i natt sov vi till åtta och klev då upp för frukost och lite lek innan Filippa sov en stund och jag röjde lite. Vi år lunch och promenerade sen till bibblan här i närheten. Hade inte vart där innan men det va fint. Vi läste böcker en stund innan vi handlade i butiken bredvid. Fiskpinnar och skruvmakaroner är Filippas nya favvo rätt som Noel lärt henne gilla. Vi har hunnit umgås med Tessan och Noel, lagat middag, handlat, bakat, städat och kollat på tv. Just nu vräker regnet ner och jag älskat takkupolen i trappen för regnet smattrar så härligt där. Hoppas på bra väder imorgon för då ska jag nog promenera till någon lekplats så Filippa får gunga lite.

Imorgon vankas det även städ och fix här hemma för för vi får ett gäng vänner på besök på lördag. Fem killar robin pluggt med och en respektive som jag gillar skarpt. Det är dags för den årliga petonquen. Blir kul och trångt här hemma när alla sover kvar men vi gillart.

Robin ska till Sthlm på NHL så mina fantastiska grannar som jag tjatar om har bjudit in mig på fondu-middag. Snacka om lyx! Filippa älskar verkligen Pär och Tessan. Så fort hon ser Therese sträcker hon sig efter henne och vill sitta i knät.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar