tisdag 12 februari 2013

Träning

Det är svårt att veta när det är ok att börja träna efter förlossningen. Promenader började jag med direkt men sen då? Alla säger olika när och vad som är bäst. Hopp, studs och sprängning får vänta. Styrka, pw och spinning känns som det är ok att köra nu då jag är pigg och känner mig återställd i kroppen. På skivstångspassen tar jag det lungt på magövningarna då jag vill vänta på efterkontrollen för att veta att musklerna gått ihop och inte riskerar något.

På lördag ska jag nog åka med Filippa till Friskis på familjelek. Aldrig vart på det tidigare, blir kul att se vad hon tycker. Frågan är bara vad hon ska ha på sig? Skor, strumpor, sockeplast?!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag går på familjelek med min 3-åriga tjej, jättekul! På fötterna räcker det med strumpor el sockerplast, det kör jag med. En del barn är även barfota!Hoppas hon gillar det!

    SvaraRadera
  2. Där du tränar borde väl kunna hjälpa dig med att känna när magmusklerna börjar/har gått ihop. Jag tränar på worldclass här i kattne, där har dom hjälpt mig jätte mycket! när jag började träna så kände dom efter...och sen nån gång i månaden. Nu är dom färdiga! ;) Kan tydligen bli väldigt fult på magen om man tränar för hårt om dom inte gått ihop. Helst inte sit-ups...gärna statiska övningar som plankan... Heja Heja!!! :) /Jenny

    SvaraRadera