onsdag 20 februari 2013

Besiktning

Igår var det besiktning av bilen på fm & inga problem där inte. Sen fick Robin åka iväg med Filippa på 2-års kontroll. Vi hade en tid i början av December men då blev hon sjuk. Allt var tipp topp. Från dag två i livet har hennes kurvor följt medel på pricken. De kontrollerat även hur långt de kommit med talet och inte helt överraskande ligger hon väldigt långt fram där och även vad gällde motoriken.

Filippa och resten av familjen har fått en förkylning så vi har snorat ikapp här hemma. Känns som det börjar bli bättre iaf. Filippa får vara hemma frän förskolan hela denna vecka så vi slipper influensor, magsjukan och allt vad det är. Enligt BVC skulle denna vecka vara värst vad gäller sjukdomar. Eftersom jag ändå är hemma kan hon med vara det så riskerar vi inte att utsätta Felix för något. Fick precis höra om en bebis eller ja ett litet barn ca: 8 månader som fått ligga inne med lunginflammation och Rs-viruset. Det vill vi inte råka ut för.

Vi har bara myst inne idag. På em fick Filippa vara utan blöja och ha sina fina pippitrosor. Jag förklarade att man då måste gå på pottan och hon satt där flera ggr. Dock hände en olycka på golvet i hallen och hon blev lite ledsen. Jag vet inte hur man ska göra med potträningen men det känns lagom att börja så här så vi kan prata om det och att hon ska börja förstå.

Vissa bloggar som jag läser kan ibland göra mig så irriterad. Både sånna man känner och andra. Men vissa målar upp en sån falsk bild i sin blogg som inte stämmer med verkligheten och det gör mig irriterad. Vad vill man uppnå med det? Eller är det den verkligen man lever i? Dum som jag är fortsätter jag läsa bloggarna...då får man kanske skylla sig själv.

I min verklighet torkar jag bajs, har ständigt en spya på axeln och en massa kärlek till min familj. No glamour!

Kan tillägga att de flesta bloggar jag läser är grymt roliga och inspirerande där man för läsa om det verkliga livet. Mer verklighet!

1 kommentar: