tisdag 13 november 2012

Välkommen ut!

Vecka 38 går vi in i idag och nu räknas barnet som färdigt. Nu dröjer det förmodligen en bra stund till. Barnet väger ca 3,2 kg nu och lägger på sig vikt snabbt. Det jag undrar är varför alla då tycker att någon som föder en bebis på 4 kg efter full tid eller övertid att den är så stor?! Det är vanligt att de väger närmare 4 kg. Jag läste en artikel om en mamma som födde en dotter på 4,6 kg och alls kommenterade hur stor flickan var så tillslut skämdes hon för att visa upp barnet. Jag önskar mig ett friskt barn den om den väger 3,5 kg eller 4,5 kg det har ingen betydelse så jag tycker folk kan sluta kommentera så det uppfattas negativt vissa tar åt sig mer än man tror.

Idag hade jag sovmorgon märkte aldrig när Robin och Filippa gick upp. När jag gick upp efter nio så städade jag. Dammsög, dammade och våttorkade golv. Inget Robin gillar han tycker helst jag inte ska göra något alls. Vilade lite innan jag hämtade en glad Filippa på dagis. Vi hade fruktstund, pusslade, byggde torn innan det var dags att laga mat. Man får hitta på lite roliga saker för annars vill hon gärna se på film och jag tycker det lätt blir för mycket. Hon kan titta en stund efter frukost innan dagis och sen en stund innan läggning det är okej. Nu tittar hon oftast även en stund när man ät själv och ska laga middag för att få det gjort. Det som är kul nu är att hon kan vara med och laga mat så utnyttjar man tiden att va tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar