måndag 5 november 2012

Besök på MVC och förlossningen

Idag hade jag rutin-kontroll hos min barnmorska. Inget konstigt med det men så frågar hon om det va full fart i magen. Jag svarar ärligt att jag tyckte det vart lugnare sen i onsdags även om jag känt att den haft hicka osv men lugnare. Hon kollade hjärtljuden som va bra, blodtryck och att bebis fortfarande låg med huvudet ner. Så allt såg bara fint ut men hon skickade mig ändå till förlossningen för en extrakoll av fostervatten osv. Hon har känt mig sen graviditeten med Filippa så hon vet att jag aldrig klagar eller oroar mig i onödan tror faktiskt aldrig jag sagt något som oroat mig innan. Fick ligga med ctg 30 min och det var perfekt och efter det gjorde en doktor ett ultraljud som även det såg toppen ut. Han visade ansiktet på den lilla plutten som plutade med läpparna och hade en mini näsa som Filippa. Han frågade även om vi visste va det var för kön så han inte skulle försäga sig. Nästan så jag hoppades att han skulle det :) skönt att veta att allt är i sin ordning så behöver vi inte oroa oss. Förhoppningsvis åker vi dit nästa gång när det är dags att föda barn :)

Bara ett par dagar kvar att jobba men jag hat sån hosta och är hängig i kroppen så har vart hemma idag och vilat och blir samma imorgon. Hoppas det vänder för jag orkar inte vara sjuk nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar