torsdag 15 november 2012

Kärleksfulla 2-åringar

Jag tror jag hörde det här i Amanda Schulman och Hanna Widells podcast.
Hanna hade mött en man dom hade fyra barn och hon hade då undrat hur man kan skaffa fyra barn det måste vara väldigt jobbigt. Svaret från mannen var: För att jag alltid vill ha en tvååring hemma de är så kärleksfulla.

Jag tyckte det kändes så klockrent. All den kärlek man får av Filippa nu är helt överväldigande. Hon kommer och ger pussar och kramar i mängder utan att man ber om det, sätter man sig i soffan kryper hon gärna upp och kust in sig i famnen osv. Det är helt fantastiskt och det är bara att njuta.

Idag har vi haft Robin hemma till halv tre. Filippa och han tog bussen till affären på fm. Det är inte så långt men Filippa är fascinerad av bussar så det blev en perfekt utflykt. På em gick jag ut med Filippa och lekte med lite grannar innan vi gick in och hade mys. Vi bokade bl.a. Chokladbollar. Mums!

Såg precis ett avsnitt av sjukhuset på trean. En liten flicka i Filippas åker hade fått en stekpanna med varm olja över hela kroppen. Oj vad det gjorde ont i hjärtat att se och tårarna rann. Jag kan inte ens föreställa mig hur föräldrarna känner sig. Jag insåg också att jag måste läsa på hur man behandlar en brännskada för jag tycker man glömmer det hela tiden. Visst ska man ha ljummet vatten att skölja med och inte kallt för det kan förvärra?! Som sagt ska kolla upp det där.

Imorgon ska Filippa vara ett par timmar på förskolan. Jag ska passa på att vila och om jag orkar ta en sväng till Ikea för att handla lite nödvändigheter i lugn och ro. På kvällen är det middag med Emelie och Tessan innan vi ska se sista Twilight. Perfekt att jag hinner innan pyret kommer :)

Teckningen har Filippa gjort på dagis, det är en nyckelpiga :)

1 kommentar: