torsdag 22 november 2012

Fotografering

Imorse klev vi alla upp strax efter sex. Robin är i Sthlm med jobbet och jag skulle lämna Filippa på dagis för fotografering. Hon fick finklänningen som hon fick av gästerna i helgen, kalasbyxor, halsband och toffs. Även en tablettask för att hon är så duktig och mamma fick kamma i lugn och ro :). Nu var de flesta andra barnen kanske inte så "fixade" men vad gör det jag tycker det är så kul när man kan klä upp skruttan lite. Hårspännet i pannan fick dock ryka då vi klippte luggen i förrgår. En riktig lite prinsessa.
Genus då? Ja jag tycker inte det är fel med genustänk alls men jag är själv väldigt "tjejig" och då blir det att jag köper mkt sånna kläder. Sen använder vi mkt blandade färger med men svårt att komma ifrån lila och rosa speciellt när man själv gillar det. Men i förrgår köpte jag en tex. en hatt på "pojkavdelningen" till Filippa och den dag hon kan säga själv får hon ha precis vilka färger på sig som hon vill.

Vila står på mitt schema idag, kroppen behöver det. Va på MVC igår och allt såg bra ut. Bebisen ligger kvar med huvudet ner och alla värden och hjärtljud va fina. Nästa tid 5 dec. Hoppas vi inte behöver gå. Förra graviditeten så var magen precis lika stor i samma vecka men jag vägde 4 kg mer?! Herregud och ändå va allt så lätt då?! Men som min goda vän Hanna sa och barnmorskan: det tar fem år för kroppen att återställa sig efter en graviditet och förlossning så blir man gravid lite mer än ett år efter förlossningen så är det ganska naturligt att det blir jobbigare för kroppen är redan färberedd.

1 kommentar:

  1. Oh men herremin guuuud så söt hon blev i klänningen då! En riktig liten prinsessa!! :) Vad roligt att den passade (och att ni tyckte om den) Slår vad om att skolfotograferingen går toppen!
    Förstår att det är tungt nu, som sagt - 5 jäkla år! Men vem "orkar" vänta så länge mellan alla ungar?! Hahahha. Puss!

    SvaraRadera