måndag 7 januari 2013

Viktväktarna

Idag körde jag igång med viktväktarnas amningsprogram. Det som är så bra är att man får äta vad man vill bara man håller sig inom sina poäng. Jag får äta 39 points om dagen och har en veckobonus på 49 points som jag kan använda lite av varje dag eller tex. på helgen om man vill.
En kexchoklad är tex. Värd 8 poäng så jag skulle kunna äta 5 om dagen men då inget annat än frukt och grönt som är 0 poäng. Ett ägg tex. är 2 poäng. följer man det här går man minst ner 0,5 kg i veckan. När jag körde tidigare gick det betydligt fortare i början. Trixet är att det blir ett evigt mätande, vägande och höftande. Men snart nog har man koll och kan utantill.

Jag tycker det är vettigt för att man får äta allt och lär sig att tex ta mindre pasta och mer grönt annalers rinner poängen iväg.

Målet är att man ska äta alla sina poäng för att må bra. Tränar man får man extra poäng som man äter om man vill. Mitt mål är -10 kg till 3 Juni. Tror ni jag klarar det?! Gravidkilona är borta men nu ska mer försvinna.

Lämpligt nog så vaknade jag imorse och mådde dåligt. Frös och matt i kroppen. Tog en Alvedon och mådde bättre. När jag sen va på BVC med Felix tyckte vår sköterska att jag såg hängig ut och då fick jag sån frossa att jag skakade och hackade tänder. Vår sköterska är fantastisk och känner oss väl då vi gick där med Filippa med. Vi valde tom. Samma BVC till Felix trots att det ligger en bit bort och vi har ett 5 min gångväg från oss. Hur som tog hon massa prover och jag fick träffa en läkare och sedan en sväng på akuten. Har fått lite tabletter som förhoppningsvis hjälper, inte kul med 39 graders feber man blir så matt.

Detta resulterade i att jag idag åt en bra frukost, 2 bananer och slutligen fruktsallad med lite grädde. Alldeles för lite points idag men är inte sugen på mat alls:/ nya tag imorgon.

Lillen har fått 2 mediciner idag med som va svindyra! Tänk de som har det knapert och kanske inte kan köpa?! Hur som en mot ögonen som geggar igen mkt och med misstänkt staffylokocker och en mot torsk ( som en vitbeläggning på tungan) väldigt vanligt båda två och Felix lider som tur är inte. Så droppa ögon 2 högromantisk dagen samt pensla tungan 4 ggr om dagen.

Filippa är pigg och krya och pratar i ett:)
Imorgon är det dags gör dagis igen så det blir nog super med lite aktivering skulle jag tro. På tal om det skulle jag köpt en hjälm som hon kan ha ute på dagis när det är halt men kom annat ivägen. Blir min mission imorgon samt nya blommor och städa bort julen.

Robin är bara bäst! Han har hållt ställningen här hemma med båda barnen. Jag har bara vart hemma och ammat mellan läkarbesöken eller sovit. Han pysslar om oss på bästa sätt och har även hunnit börja ta bort julsaker, bädda rent till alla, laga lunch och middag. Imponerande för att vara första gången själv med 2 kids
Tur att vi har honom <3
Ni får en bild på mig med frossa men med en söt Felix i famnen.


















































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar